Städerna, DOM städerna.

Jag sitter och kollar på högskolor till våren. Är jag dags att söka nu, men vilka skolor ska jag söka till? Vart vill jag gå? Vart vill jag flytta? Vart tusan vill jag ta vägen? Men här är alla städer jag har att välja mellan: Jönköping, Karlstad, Växjö, Lund, Malmö, Östersund, Stockholm, Umeå, Örebro, Göteborg. Det är några av städerna som går helt bort, nämligen; Växjö, Umeå, Malmö, Karlstad och Lund. Två av städerna går bort för att dom verkar vara extremt tråkiga och dom tre andra går bort för att det extremt långt till dom. Så kvar har vi då; Jönköping, Östersund, Stockholm, Örebro och Göteborg. Det är helt galet svårt och det ger mig ångest. Men en sak är i alla fall säker och det är Stockholm hamnar på den sista platsen bland dessa fem. Inte för att jag ogillar Stockholm, jag älskar stockholm, men det är inte en studentstad. Därför ska jag gör en lista om varje stad som är kvar. So, here we go:

Jönköping - Ligger precis nedanför vättern och det är ca 265 km dit från Kungsör och det tar ca 3,5 h att köra. Ligger ganska så bra till ändå, jag vet dock inte alls hur det är med boenden och sånt där nere men det verkar vara en riktigt mysig stad!
Östersund - Från Kungsör till Östersund är 616 km och det tar hela 9,5 h att köra dit. Det är ju väldigt högt upp i landet, så på hemsidan stod det att utomhussporter såsom snowboard åkning och sånt är stort där. Då är frågan hur mycket jag är intesserad av sånt? Noll. Inte alls intresserad alltså. Men å andra sidan kanske jag upptäcker en dold talang och finner det jättekul. Man vet ju aldrig. Långt dit är det ju i alla fall.
Örebro - Den stad som närmast Kungsör, det är bara 64 km dit och tar bara 45 minuter att köra. Det vet jag är en ganska mysig stad ändå, men har för mig att det är väldigt svårt att få lägenhet där.
Göteborg - Det är ca 345 km dit och det lite över 4h att köra dit. Staden är ganska så härligt, och vad man hört så är ju människorna det också.

Den här listan gör mig inte alls klokare. Det enda den säger mig är hur långt det är överallt och hur långt tid det tar att ta sig dit. Jag måste ju bestämma mig i vilken ordning jag ska söka dom. Vart vill jag hamna? Det vet jag inte. Vart vill jag spendra de kommande 3-4 åren av mitt liv? Det vet jag inte. Fuck, fuck och fuck.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja du, klurigheter är vad det är. men bara att välja, blir ju bra hur som ju:) men ställ dig i bostadskö i dom städerna! NU! gbg är svårast med boende tror jag. i ööörebrooo kan du ju söka studentrum först. PUSS ses imorn!

2009-09-16 @ 19:49:36
Postat av: mamma

Ja det är bara att söka,o linda har ju rätt att du kan söka studentrum först och sen leta lägenhet:)puss

2009-09-16 @ 21:48:42
Postat av: Susanna

Mitt tips är Göteborg!

2009-09-17 @ 08:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback