Gamlingar och filmer

Det finns 2 saker jag tänkte skriva om:

1. Det är lustigt när man ser gamla människor när det är ute igår. Det går ju oftast väldigt sakta. Så när dom är ute och går så kan det ju bli lite väl ansträngade och då har ju många av dom en fantastisk rullator. Dom kan stödja sig på den, ha saker i korgen som hör till den och även sitta på den. Utanför vår lägenhet så går det ganska många gamlingar med rullatorer, det jag då undrar när dom sätter sig ner och vill är; Vad tänker dom på? Alltså, vad sitter dom och funderar på när dom sitter där?

Japp, det har ni en till. En till fundering som är typiskt mig - att undra något som man vanligtvis inte tänker på.

2. Jag fick för mig att gå in på CDON och kika vad några filmer som jag ville ha kostade. Och tur som jag (för en gångs skull) har så är dom på rea. Tjoho. Jag ska beställa två filmer, nämligen Kalle och Choklad fabriken och Sweeney Todd. Ska beställa idag så snart är dom mina. Mine, only mine. Mohaha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback