Ett finger i ansiktet

Det finns endast kort beskrivning av denna helg, och i en helt okortat version så har den handlat om det här; Plugga, äta, äta lite till, plugga mer, sova lite grann och en sväng ut till solna och lika snabbt hem igen. Alltså inte en så jättefantastisk helg, men en helg får man faktiskt ta avvara lite då och då. Men trots denna plugg helg så är inte effektivtet mitt mellannamn. Men ikväll/inatt så ska den vara det. Blod, svett, press och tårar - That's how i'm workin' it, y'all! HAHA! Men det är faktiskt lite sant, och av någon konstig anledning funkar det? Alltså, att ha press som fan och tänka "måste vara klart, NU, gärna igår. Kommer aldrig hinna. Die. die, die" så då sitter jag där med stressen med hundra papper omkring mig. Men sen när man väl är klar och det där fina lugnet sprider sig och man får gå och lägga sig och sova, så sover man fint som fan - även om det inte är för många timmar. Men ändå tänker jag varje gång "Aldrig igen, nästa gång ska jag ta tag i allt direkt. Aldrg mer den stressen". Ett finger i ansiktet på mig och ett asgarv från världen, aldrig att jag har lyckats med det. Så ja, jag får helt enkelt leva med det och fortsätta att skriva nu. Så jag sen får sova och känna det där lugnet.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tror helt enkelt att det är så att det finns några olika pluggtyper. Jag har en kompis, hon gjorde ALLT i tid, hon steg upp klockan 7 för att hinna läsa en halvtimme innan hon äter frukost vid halv åtta för att sen plugga igen vid 8 för att luncha vid 12. Hon var ALLTID klar i god tid innan inlämningsdatum. Alltid. Jag skriver bättre under press, jag vet att jag garanterat kommer att lämna in i tid, jag bara vet det. Inte en chans att jag skulle strunta i att lämna in. Även om jag skrev 80% av d-uppsatsen sista 3 veckorna, och min första hemtenta(och enda!) avslutade jag mitt i natten innan jag mailade in. Och det braiga i detta är att vi lyckades PRECIS lika bra. Vi har bara olika system för att få det hela bra. Jag tänker i 90% av tiden sen skriver jag av bara fan. Hon varvade tänk med skriv och skrev hela tiden. men olika sätt-samma resultat. PUSSS!!!

2009-10-11 @ 19:14:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback