Det är dyrt att vara student.

Nu är jag hemma från skolan, idag började en ny delkurs. Sociologisk analys. Ska bli intressant och se om man klarar av det, siffror och sånt har aldrig varit min starka sida. Om jag tänker efter så är det nog inte ens en sida som finns hos mig alls. Men det återstår väl se hur det går. Vi har i alla fall en jättebra föreläsare, så han gör faktiskt föreläsningarna lite intressanta, eller ja åtminstone lite småroliga :)

Tänk vad lätt det var på gymnasiet föresten, jämfört med hur det är nu på universitetet var alla prov och uppsattser ingenting. Nästan enbart rena fakta, inte mycket att läsa, ingen analyserande eller tolkande. Det var mest rakt uppochner. Här har ni det, läs det och det kapitlet och svara på dessa frågor. Nu är det mer läs dessa böcker och svara på dessa frågor, t.ex. kontrastera dessa teorier på det svar du har gett i 2. Så sitter man där som ett frågetecken och ber till Gud, Moder jord och allt du komma på att be till och bara hoppas att det rätt svar du har gett. Men nu är det ny delkurs vilken innebär att det är salstenta om cirkus fem veckor tror jag. Och jag är redan nervös inför den! Bra där av mig, bra Iida.

Men nu, ska jag städa mitt rum, det ser ut som om min garderob har exploderat och att alla min saker förflyttades av smällen. Sen ska jag beställa böcker till denna kurs, 800 svenska riksdaler för tre böcker. Känns surt, surt som fan. Men inte mycket man göra åt det. It is what it is. Men först och främst; Städa. Nu. Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback