Pannukakku

Det här kallar jag effektivt, klockan är inte ens elva och jag har redan ätit frukost och städat både vardagsrum och kök. Sweet. Så nu ska jag leta jobb och få lite ansökningar iväg skickade! Funderar på att försöka göra någonting på mitt dockhuvud senare, ni vet det där man kan göra frisyrer på. Det enda jag undrar är vart fasen jag har lagt alla min hårnålar? Dom är helt enkelt borta. All gone. Men får väl rota igen om alla mina påsar, dom kan ju inte bara försvinna!

Igår gjorde jag och Johanna pannkakor föresten, blev fina och goda pannkakor. Men det slutade med att det bara var jag som gjorde pannkakorna, gick inte så bra för Johanna ;) Det började med att vi skulle försöka göra plättar. Ni vet, såna där små i ett plattjärn eller vad det heter. Och det var det svåraste och kladdigaste jag gjort! Hur kan Farmor göra så fina, runda och underbara plättar? Inte en enda av dom går sönder, medan mina bara var en hög med halvstekt smet. Vad är hennes hemlighet?


Johanna försöker vända en pannkaka...


Johannas pannkaka till vänster och min till höger...


J lyckades aldrig vända den...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback