När man är 13 så man liten, enligt mig.

Jag hittade en 13 årings flickas blogg idag, och den fick mig att fundera lite. Det här vad jag läste och jag har tagit det direkt från hennes blogg.

"Jag blir ba så irriterad på killar ibland. Asså, när typ killar som är 15 år stöter på mig och sen undrar om jag tycker att dom är gammla för mig!? Asså, vad faen tror ni!? Jag gillar typ killar som är 20 år och gamlare. Ni är typ är för små för mig. Pfft. In your face bitches."

Det jag undrar då är, vad har det svenska språket tagit vägen? Självklart så kan det hända att människor säger "ba" när man talar men när man skriver? Okej, kanske inte behöver vara 100 % rätt, jag är snart 20 år och har inte alla rätt när det gäller grammatik och meningsuppbyggnad. Hon var också bara 13 år, mycket kvar att lära. Minns ni satsdelarna och allt det? Huh. En annan sak jag heler inte förstår är ljudeffekten "pfft" eller "phft" eller hur det nu stavas. Det verkar finnas i alla möjliga former.

Min andra tanke var; hon är 13 år (!) år och vill ha en kille som är "20 år och gamlare"! Varför?! Om en 20åring skulle bli tillsammans, flirta med eller göra någonting alls med detta barn (om man jämför med någon som är 20) så är något allvarligt fel. Det är inte okej, någonstans! Det är ju till och med olagligt. Jag tycker att när man är 13 så är man fortfarande liten! Man har just kanske lämnat stadiet då man "frågar chans" och allt det där! Man går ju bara i sjuan, jag minns själv hur skrämmande jag tyckte niorna var. Men nej, denna lilla tjej vars blogg jag har läst vill ha sig en 20åring. Jag tror inte hon förstår hur stor skillnad 8 år gör i den åldern. Men jag hoppas verkligen att Sveriges alla 20åringar gör det!

(det går förövrigt väldigt dåligt med mitt packande...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback