Jag är inte bitter för det.

Eftersom borrandet fortsätter och jag inte kan få en endaste blund i ögonen tänkte jag ta upp en av världens orättvisor. Och nej, det är inte att människor går hungriga, HIV/AIDS, krig... utan att vi tjejer (och kvinnor, även flickor) får utstå med med mensvärk! Och det är inte bara det, nej nej. Utan förutom själva värken så får vi ju mens och (OCH!!) vi är dom ska få föda fram alla barn. Var är rättvisan i det här? Vi måste inte bara föda barnen utan vi ska gå runt och bära på dom i nio månader och sedan kanske ligga i värkar i 48 timmar innan vi ska klämma ut ett barn stor som en soffgrupp. Så medan vi går runt och bär på dom så kan karlarna som gjorde att vi hamnade i det tillståndet dricka sig redlösa, röka, hoppa, studsa, ramla ja göra precis vad dom vill, Och där sitter då vi, med vattenfylld näsa och med en mage som efter det här aldrig kommer bli sig lik.

När jag skriver att det inte finns någon rättvisa i det här så undrar jag självklart vad killarna har fått eftersom vi har fått detta. Morgonstånd? jag skulle gärna byta ut den idiotiska mensvärken mot det, det gör åtminstone inte ont i en till två veckor, en gång varje månad. Vilket betyder att man då också skulle slippa; Illamående, ryggvärk, ont i benen och ja självklart magen då. Och nu tänker kanske vissa killar (även vissa har sagt det till mig) "men det finns ju faktiskt  medicin som hjälper mot sånt där, så om ni ändå vet att ni ska få det så ta sådant innan". Lika irriterad blir jag varje gång! Då svarar jag alltid att "vi kan ha en vecka varje månad då jag får överraska er med pungsparkar/slag när som hellst på dygnet. Jag menar, ni vet ju om att det kan komma så ni får ju vara beredda med att hålla för". Kanske ett ganska så fegt motsvar men sådana här saker ska man inte yttra sig om om inte upplevt det, lika lite som vi tjejer har rätt att säga att slag mot pungen inte kan göra så ont. Men ja, jag är inte bitter för det!



(Den här låten har föresten Johanna spelar här i helgen
vilket har gjort att den har fastnad och plågat mig lite grann.
Så jag tänkte plåga er lite också. Helt gratis.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback