Som mitt eget kött och blod

Dåligt med uppdatering, jag vet. Men det har varit endel jobb i helgen, i lördags jobbade 15.30-22.00 och igår jobbade jag 07.30-19.30. När man får dubbelpass så blir det riktigt långa dagar och det finns stunder under dom dagarna som om det känns som om dagen inte har något slut. Men denna helg var ju som sagt lite extra jobbig på grund av sommartidsgrejen. Jag ställde ju om klockan på mobilen på lördag kväll när jag gick och la mig så att jag inte skulle försova mig eller så. Så klockan (tror jag, ja!) sex på morgon ringer min klocka, jag kastar mig upp för att inte somna om ,tar på min mjukisar och går i någon halvsömn ut i köket och kollar på klockan, och då står den på fyra! Den var ju inte omställd. Vilket betyder att klockan bara var fem på morgonen. Men jag ringer och väcker mamma för att försäkra mig om vad klockan är och jo, klockan är enbart fem! Så nådigt irriterande, så har min mobil flyttat fram sig en timme också, av sig själv! Så under den där extra timmen jag fick sova sov jag knappt nåt alls, trodde jag skulle försova mig. Då var jag inte alls glad. Men trots allting så gick jobbet bra! Fick även en grymtbra karta av en tjej på jobbet, som jag ska ta hand om. Jag ska vårda den som mitt eget kött och blod!

Jag och Johanna hade egentligen tänk att gå på bio igår, men varken hon eller jag orkade åka in till stan så vi gick ner och hyrde film istället, vi hyrde en var och så var vi båda två tvugna att se dom. Jag valde filmen "Opium, Diary of a madwoman", och den var väldigt jobbig att se! Så vill ni känna olycka och se andra människor plågas så se den. Den handlar lite om hur man förr behandlade psykiskt sjuka och att man helt seriöst har trott på metoderna är helt snevridet. Att doppa någon i kallt vatten tills dom nästan blir medvetslösa flera gånger om kan omöjligt göra någon frisk eller att sätta fast en människa i "kedjor" och låta dom hänga där extremt länge kan inte heller hjälpa. Är man inte psykiskt sjuk när man hamnade på ett så kallat "institut" så blir man det, utan tvekan. Och dom så kallade läkarna som gjorde allt måste ha haft nån släng av sadism eller nåt, för att kunna plåga och se människor plågas på det viset utan att man bryr sig är skrämmande! Men ja, efter den plågsamma filmen så var det Johannas film som gällde, nämligen: What happens in Vegas vilket var bra mycket lättsammare och roligare! Vilket avslutade kvällen bra! :)

Men nu blev det ett långt inlägg och vi ska väl snart gå och handla! Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback