Jobbjävel!

Nu har jag fått iväg några jobbansökningar. Men något som är enormt irriterande när man söker är att för vissa jobb måste gå in på en extern sida och fylla i massvis med uppgifter. På den sidan frågar dom vissa saker tre gånger om, man ska fylla i arbetslivserfarenhet och utbildning och miljoner andra saker, men utöver det så vill dom också ha persnligt brev OCH cv. Va fan, allt som jag nyss fyllde i finns i mitt CV. Läs det istället, jobbjävel. Det är det som man egentligen vill skriva i det personligabrevet när man efter några svettiga timmar lyckats fylla allting till punkt och pricka på den så fina externa sidan. Men nej, man fyller snällt i allt och bifogar exakt vad dom behöver. Och förhoppningsvis kan det någongång leda till jobb. Hoppas!


Nu längtar jag föresten till att klockan ska bli halv för då ska jag träffa Linda! Vi ska åka in till stan en sväng och gå runt och kika lite. Kanske unnar vi oss en (för min del; snål) fika. Men nu, i brist på annat att göra ska jag sminka mig, yey! Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback