Äppelmos och lägenhetsgöra.

Klockan är halv tolv och jag har hunnit äta frukost och plocka lite. Steg upp när Johanna gick till jobbet vid halv nio.  Min första frukost i våra fina lägenhet blev havregrynsgröt med äppelmos och knäckebröd med leverpastej. Att jag fick ner gröten blev jag faktiskt väldigt förvånad över, men det var nog enbart tack vare äppelmoset. Så, nu vet jag vad för billigt jag kan äta till frukost. Yes box. Det är föresten svårt att veta vart man ska lägga allt när man går runt och plockar, jag skulle behöva någon form av sminkbord och hyllor. Det är också svårt att veta vart jag ska börja eftersom det är grejer överallt. Så därför tog jag nu en paus för att fundera på det och söka jobb. Idag ska pappa komma och hämta alla kartonger och det som är ifrån allt det nya jag köpt, så då blir vi av med det! Han har nog med sig lite grejer också :)

Jag måste föresten måste få klaga lite, och det är på garderober! Det är inge fel på våra garderober eller så,kanske snarare min längd. Det är så djävulst irriterande att jag inte kan utnyttja det översta hyllorna efter som jag varken når eller ser dit upp. Och även om jag når så spelar det ju ingen roll för då måste jag slita ner alla kläder jag har där för att hitta det jag eventuellt letar efter. Får börja kräva mer anpassade saker för människor som inte är fullt lika långa som alla andra ;)

Leta jobb nu! Ciao.

Kommentarer
Postat av: mamma

jag är lite avis på er,ni har verkligen fått en mysig lägenhet:)puss

2009-03-09 @ 16:06:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback