Som Lilla My från Mummintrollet...

Så, nu är (nästan) helgen över och det har hänt endel och gjorts endel. Och vilka äventyr ändå, har haft hur kul som hellst! Spontan grejer är ju i och för sig oftast roligare än välplanerade. Men tänkte i alla fall dra en resumé av fredagen i alla fall. Det börjar alltså med att Emelie ringer mig på dan och säger nåt i stil med "Hej, vi ska ut på söder istället så då kan du hänga på, så kom hit" och ja det slutade med att jag hoppade på tåget klockan 18.00 i Eskilstuna och började min resa mot Stockholm. Jag var framme typ tio över sju och då var det bara att springa till tunnelbanan för att åka till pappas övernattningslägenhet och dumpa grejerna, kolla det sista så att man fortfarande ser som folk för att sedan snabbt bege sig mot Medborgarplatsen för att möta upp Emelie och Alexandra. Så  kvällen på en pub, Fenix tror jag den hette. Men hängde i alla fall där ett tag tills ännu mer folk började komma ut, så några timmar senare så går vi till Bar 54 vilket var helt värdelöst (kanske inte heller så oväntat, egentligen) så vi drar därifrån och hamnar till sist på ett ställe som heter Kvarnen, och där var det mycket folk! Vi dansade, pratade och... dansade! Stod och pratade med en kille där inne och det blev en lite underlig konversation, eller det han sa lät kul. Var typ såhär:

(vi har pratat om typ vart man kommer ifrån och sånt)
I - Ja, men jag är ju finsk.
W - Ja, men det var det jag trodde!
I - Hur kunde du tro det?
W - Du såg ju så finsk ut på dansgolvet!
I - öh, okej? hur ser man finsk ut på ett dansgolv?
W - Ne, men du påminde typ om Lilla my...

Haha, så jag såg alltså ut som Lilla my från mummintrollet, tur att han sa Lilla my i alla fall, mindre kul om han hade sagt mummintrollet eller nåt;P Men han sa ju sen att jag skulle ta de som en komplimang, "du vet, liten och söt" eller hur det nu var han sa. Så det gjode ju saken faktiskt lite bättre. Haha. Var hur som hellst riktigt kul men så runt tre snåret så var vi väl ute därifrån, men då var tydligen efterfest på något hotellrum så det var bara att hoppa in i taxin som Emelie väntade vid. Men innan vi gick till hotellet så blev det ju McDonalds först, Nattamacka ;) Men det låg precis mitt emot hotellet så det var ju inte långt att gå sen. Så in på detta hotell där vi mest satt och prata, två norrlänningar med ganska så grov dialekt lite små kul var det, men dom var i alla fall trevliga :) Men sedan vi sådär fem-sex på morgon så kände vi att det faktiskt var dags att ge sig, haha! :) Så min fredagkväll var riktigt rolig, ni vet en sån där kväll som gärna får komma igen, snart :D

Har inte hunnit lägga in bilderna än så dom kommer senare, men nu ska jag kila. Ciao!

Kommentarer
Postat av: Mia

Å, det lät som en kul fredag, jag ångrade mig på kvällen, skulle ha följt med :p


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback