Vad skulle man svara?

När jag var med Isa för några veckor sedan så frågade hon mig en fråga som var väldigt svår att svara på eftersom man inte visste om man verkligen vill veta det frågan gällde. Frågar var alltså; Om du fick chansen att se hur ditt liv ser ut om fem år, skulle du göra det då? Och vad det än visar så kan du inte ändrade det, du kommer hamna där i vilket fall. Och min första tanke var att jag självklart skulle ta den, men när man väl tänker efter, vill man verkligen veta det? Om det är någonting bra så vill man ju se det, men risken finns ju att det kanske inte är det. Det kan ju vara så du lever men någonting som du verkligen älskar och ni är hur lyckliga som hellst, eller så kan det ju vara så att du bor med någon som slår dig och du har två barn hatar dig. Man vet ju aldrig liksom, och vill man verkligen veta svaret om det nu skulle vara det sistnämnda? Svår fråga det där, och nu när man tänker på det skulle man nog inte vilja veta, för som sagt - risken finns ju att du inte är lycklig. Då lever jag hellre ovetande nu, annars skulle man väl kanske ge upp med allt om man vet att det slutar dåligt.



Kommentarer
Postat av: Isa

Haha, jag tyckte att du behövde nåt att fundera på i några veckor :P Jag skulle inte vilja veta..tror jag.

2009-01-29 @ 17:33:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback