Att leta jobb är ett heltidsjobb.

Idag har jag letat jobb och skickat iväg fem ansökningar, alltid nåt. Det är nästan enbart jobb i Stockholm som jag söker. Skulle ju sitta väääldigt fint att få jobb där, så man kan flytta härifrån och lämna alla lögner och skit bakom sig. Endel människor här omkring verkar ju helt sakna egenskapen "ärlighet" här, vilket man inte skulle sakna det minsta vid en flytt :) Men nu ska jag fortsätta leta jobb. Att leta jobb är förövrigt en heltidsjobb.

Ge dig av!
Nä, vem fan vill bli löneslav?
Nä, vem fan vill ha dussingrav?
Du frågar mig "När blir livet av?"
Och det här är som du menar det, åh, herregud!
Jag tyckte det var så fint att tänka "där är du"
Jag skulle inte slösat mina värmeljus
Det känns ändå som sanningen är närmre nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback