Arrangerade äktenskap

Jag kom på att jag igår såg lite ifrån det där när Kungen och Drottningen bekräftar kronprinsessans förlovning, men eftersom jag bara såg en liten del så var jag tvungen att se hela idag och det var nog bland det roligaste jag har sett. Alla fyra sitter där pratar, inte från hjärtat utan direkt ifrån var sitt papper. Ja, självklart så är det väl kanske ifrån hjärtat det som står på pappret (om det nu är dom som har skirvit ner det) men när de ska prata om något såhär "stort" så ska det väl inte behövas papper att läsa ifrån? Dom pratar ju om hur dom känner! Jag kan förstå han Daniel om han behöver lite stöd från ett papper, alla har ju ögonen på stackarn. Alla granskar. Hela Sverige tror ju sig veta om han är rätt man för V eller inte. Hur kan någon människa som inte känner dom tro sig veta det? Då är det faktiskt inte så konstigt om man blir nervös eller från en blackout. Men resten av dom borde väl vara vana nu?

det var någon igår som också sa i TV att Daniel inte var bra, att V borde valt någon karl med "kungligt blod", gärna från ett annat land och i sista hand en hertig från Sverige. Att någon människa helt seriöst tänker så, skrämmer mig och att denna man även visar sitt ansikte i tv. Ska man då enligt honom arrangera ett bröllop och tvinga V gifta sig med en främmande människa som hon inte älskar? Ett giftemål nu för tiden handlar om kärlek här i Sverige - och inte om att skapa kontakter. Även för människor med så kallat "kungligt blod".

Kommentarer
Postat av: Susanna

...ja,jag såg detsamma ....Silvia läste innantill, uruselt. Kändes inte äkta. Hence kommer till Sthlm på fredag igen, ,med kompisar, du kanske är i stan då?

2009-02-25 @ 15:08:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback