Mobila problem...

Jag behöver en ny mobil, och det nu. Går jag knappt att prata i min. Fan. Såhär kan en konversation se ut:

Jag - Hej!
Person - Hallå!
Jag - Vad gör du?
Person -  Jag har k...pt en tr...a! vad g...r du?
Jag - En tröja? Sa du tröja?
Person - va? ja! trö...a!
Jag - Vad säger du?!
Person - Men ooh! Ska...a täckning för f....n!
Jag - Jag försöker ju!! *springer runt i hela huset för att hitta bästa stället*

Om ni inte förstod vad det är för fel så är det att min mobil inte får någon täckning någonstans (nästan). Förut hade jag fullt i mitt rum men inte nu längre, där nere är det i princip helt dött. Sen när jag är på övervåningen så har jag tur om jag har två-tre pluttar. När någon ringer och berättar något så är det oftast som att lyssna på en kass radiokanal , förutom att man inte ens får med bruset, utan bara tystnad. Men jag ska väl prata med mamsen och papsen om jag kan få en i extremt tidigt födelsedags present. Vad ska jag annars göra liksom? Hade jag inte varit arbetslös så hade jag köpt en för pengarna jag fick i julklapp av Mormor och Morfar, men dom pengarna måste jag spara till flytten som förhoppningsvis är snart :) Nu är frågan, hur tar jag upp det här med pappa på bästa vis; Genom att ringa och bara köra med ledsen röst? Eller ska jag vänta tills jag träffar honom och använda tear-stick och se riktigt ledsen ut? Grejen är den att kör jag på det förstnämnda viset kommer han säga att vi kan ta det sen när vi ses. Hm... Svårt att veta hur man ska tackla det hela. Jag får kanske helt enkelt ta och skaffa mig en sugardaddy. Det skulle ju faktiskt lösa mitt problem.

Men om du nu Pappa läser det här och känner för att hjälpa mig i min nöd och om du kanske vill överraska mig nästa gång vi ses, så ger jag dig några förslag på mobiler jag kan tänka mig. Men jag vetockså att du är hårt arbetande man men i Stockholm har affärer öppetlänge än hålorna häromkring! Du kan i så fall bara ge mig en signal (eventuellt då på hemtelefonen eftersom det inte är säkert att jag hör dig på min mob) så kan jag kolla hur länge tex.SIBA har öppet! ;)
(mobilerna här nedan är alla (förslag!) från SIBA och den översta intresserar mig mest just nu:)



Nokia 5800 Röd

Internetpris 3 670 :-

Pris i varuhus 3 990 :-

Samsung Touchwiz Rosa

Internetpris 3 248 :-

Pris i varuhus 3 990 :-


HTC Touch Diamond

Internetpris 4 885 :-

Pris i varuhus 5 290 :-



(för er mindre vetande så är ett tear-stick ett stift som man har under ögonen för få tårar, används bl.a filmer)


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha det är så irriterande att prata i telefon när ma inte hör. usch


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback