"Mamma, har du sett min barbie? jo föresten! jag är gravid. Så vart sa du barbien va?"



Ja, nu har jag läst den här arikeln om den där 13 åriga brittiska pojken som har blivit pappa hundra gånger och jag ska väl också ge mig in i debatten. Eller ja. Det är många som skriver att det är barnens föräldrarna som borde straffas. Men det är väl inte dom som har tvingat sina barn till att ha sex? Ungarna hade sex, fasen det gick fel, hon blir gravid och dom vill behålla barnet. Tyvärr vet dom bara inte vad det hela innebar. Dom vågade heller inte prata med sina föräldrar om det, vilket jag lite grann faktiskt kan förstå. Tänk själv att berätta för dina föräldrar vid 13 års ålder och säga att du eller din tjej är gravid, huh. Det jag kan tycka är föräldrarnas ansvar är att förklara är sexbiten och vad det innebär att bli föräldrar (idag står det ju allt som oftast i tidningar att folk börja rmed sex tidigt, varför då inte börja prata om det tidigt då också?).

Sedan så kan man ju ha sexualkunskap i mellanstadiet. Vad jag kommer ihåg så hade vi sexualkunskap redan i femman. Vi fick se någon film där jag kommer ihåg att dom sa; "Ibland vill Pelles föräldrar mysa, då får Pelle inte vara med" och så fick man se ett täcke som guppade. Jag tycker också det känns konstigt och "fel" att en 13åring är pappa (han var 12 när tjejen blev gravid) men jag anser inte att föräldrarna borde straffas och förlora vårdnaden om sina barn på grund av det, som vissa tydligen tycker. Det går inte göra så mycket åt nu längre heller på det viset gällande dom. Barnet är redan fött, så det enda man kan hoppas nu är att alla mår bra och att det kommer gå bra.

Till sist undrar jag bara vad det spelar för roll att denna unga pappa är 122 centimeter lång? Hur lång han är har ingenting att göra med det artikeln ska handla om. Jag är 150 cm lång, och det kommer jag säkert vara när jag får barn också. Fan vilken dålig mamma jag måste blir då, om det  är längden som gör det menar jag.

Här har ni artiekln:
http://www.aftonbladet.se/wendela/barn/article4408266.ab

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback