Tankar

Det är sena kvällar som denna som får mig att tänka. Men gärna får det vara ännu senare också, men det är då tankarna börjar jobba. Om allt möjligt, från det ena till det andra. Vad jag vill, vad jag vill ha, vad jag vill göra. Vad jag saknar, vad jag en gång har saknat. Det är mycket som snurrar då, det är stunder som denna jag önskar att man bara kunde lägga vissa funderingar åt sidan och sen ta fram dom när man orkar tänka på dom, reda ut, vända och vrida, ut, in upp och ner. Men nu vet vi ju alla att det inte fungerar så, tankar tvingar sig på, i tid och otid. Så då är det bara att ta tag i dom och låta dom hållas, för tillslut försvinner dom nog. På ett eller annat sätt, man får helt enkelt bara stå ut med dom ett tag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback