Min nya plan och tunnelbanans dörrar!

Jag är trött nu.
Trött på att vara den där som finns "vid behov", som man hör av sig till i brist på annat. Som det faktiskt funkar att höra av sig till när andra människor är upptagna med annat. Så är jag också trött, trött på människor som säger att dom ska höra av sig men inte gör det. Så nu tänker jag sluta vara den som är den, jag tänker inte vara den som hoppas eller den som vill vissa saker. Jag ska också lära mig ta allting iskallt, ta allt lite mer med en klackspark och inte ödsla min energi på saker som inte är värt det. Så, nu får vi helt enkelt se hur min nya plan går.

Föresten, två andra saker som jag är trött och irriterad på. Nämligen; 1. Människor som inte har strumpor på sig när dom har skor. I flipflops och ballerinaskor är det okej, likaså i tofflor och olika modeller av klackskor. Men människor som går ut i t.ex. loafers/sneakers utan strumpor på sig måste ha lämnar några av sina hjärnceller kvar i sängen när dom steg upp på morgonen. Sak numer 2: Människor som inte förstår att tunnelbanans dörrar öppnas automatiskt och samtidigt, det hjälper alltså inte att trycka panikartat på den där knappen som finns där brevid. Dörren kommer inte öppnas fortare och därför kommer du heller inte ut snabbare. Utan du måste faktiskt vänta tills dörarrna öppnas som alla andra! Så låt knappen bara vara ifred.

Så, puh, nu har jag fått det sagt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback