If you want, I'll try to love again!

Hela morgonen/förmiddagen har jag suttit och lyssnar på Cat Stevens och det är någonting med hans musik som får mig att känna mig glad. Som om jag vet att allting löser sig, som att jag inte kommer dö ensam, haha! Nej men seröst, musiken är sån musik man vill dela med någon. Det är så att man bara kan vara ute och gå, men en hörlur var och bara ja... gå. Man behöver inte säga så mycket, utan bara gå. Det är vad jag ser när jag lyssnar på Cat Stevens, och att jag någongång kommer få den lyckan, och att någon redan har den lyckan. Då ord inte behövs, utan att det för stunden räcker med att "bara" hålla handen och lyssna på samma musik och det är då man vet, att det inte behövs någon annan eller något mer. Det räcker så, med dig mig och musik.

Cat Stevens - Oh very young
 

Cat Stevens - The first cut is the deepest


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback