Fundering - kliar?

Nu är jag hemma i Kungsör igen, kom hem hit igår. Fia och hennes familj hade ju 200års fest! Var riktigt trevligt och god mat. Så det dansades och åt, haha :) Sen idag så har jag varit och spelat golf med pappa, och det gick väl bra. Eller ja, första nio gick bra och sista nio gick mindre bra! Sammanlagt så landade jag på 89 slag :)

Men ja, det jag ville komma till med detta inlägg var att jag fick en fundering när jag var och golfade och det handlar om förklaringar. Hur förklarar man för någon hur det känns när något kliar (för någon inte vet hur det känns)? T.ex. ett myggbett, hur ska man förklara den känslan? Det låter ju helt galet om man säger att det typ en "pirrande" känsla som stör men som det är skönt att "riva på". Jag höll på att bli smått dum i huvudet när jag försökte komma på en vettig förklaring, men det gick inte. Så, hur förklarar man hur det känns när något kliar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback