Ännu mer fundering.

Föresten, jag drömde en skum dröm. Ibland undrar jag om det fins någon sanning i drömmar. Ni vet, om dom försöker säga oss något. Något som vi kanske vet undermedvetet eller om det är helt nya saker, som inte ens vårt undermedvetna vet. Eller så kanske som försöker visa oss saker, hur någonting kommer gå eller hur saker och ting är. Jag kommer ju allt som oftast ihåg mina drömmar, men den här drömmen var skum. Den handlade om ja, en människa, en grej som en gång i tiden var en plan och hur den planen gick, men också att den samtidigt visade om saken/planen var värd tid och hur det kanske kunde bli. Som sagt; skumt. Jag önksade att man kunde tolka drömmar, men att man då visste att dom helt säkert betydde nåt. Eller att dom inte behövde tolkas på någotvis, utan allt bara kom i klartext, först fick men se och vara med i drömmen och kanske filura lite men så till sist kom det som en eftertext där det stod vad allt betyde, svart på vitt. Rakt upp och ner, bara sådär liksom.

Så Linda, jag har hittat en hobby åt dig, drömtydning. Drömtydning, I tell you!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback