Kort och koncist i flera-punkter-form

Några punkter:

> Jag såg några knarkare här för någon dag sedan på tunnelbanan. Dom var båda ganska så höga och dom satt precis bredvid mig på tunnelbanan, alltså på "andra sidan" gången. Dom bytte, säkert vad dom ansåg var diskret, droger och han som gav drogerna förklarade då för den andra exakt vart han skulle stå och vad han skulle fråga killen som han skulle sälja till. Så dom knarkade inte bara själva, utan hjälpte också andra att göra det. Fantastiskt.

> Jag vill till Hultsfredsfestivalen. Hur många gånger ska jag behöva skriva det här för att få någon att förstå att dom måste bjuda mig dit?! Jag vill se Lars Winnerbäck, alla dagar. Jag vill se massvis med andra också; Hello Saferide, The Killers, Mando Diao, Takida, The Sounds och mycket mer men främst Lars Winnerbäck! Jag går just nu allt som oftast runt och lyssnar på live-inspelningar från hans konserter. Så om jag blundar riktigt, riktigt hårt och lyssnar riktigt riktigt högt så är det nästan som att jag är på en konsert. Men det är ändå ljusår från det riktiga liksom, så ta mig dit!

> Jag jobbar som ni kanske vet inom hemtjänsten på Östermalm. Vilket jag måste erkänna faktiskt är ganska så kul, åtminstone när det är fint väder. Självklart känns det lite småtungt att åka till jobbet när det är strålande sol med vem tycker inte det? Men i alla fall, jag får gå mycket på jobbet, vilket kan vara lite jobbigt längre dagar men när det är fint väder så är det faktiskt skönt. Ibland är enormt stressigt och ibland mindre stressigt. Men jag får ju åtminstone motion på arbetstid. Det enda gången där är riktigt jobbigt gå ute så mycket på jobbet är när det är skitväder, som för några veckor sen när det var snöstorm och jag frös från hjärtat. Huh, att ens tänka på den dagen får mig att frysa. Men nu är ju det fina vädret pågång!

> Jag har sökt högskola, jajemen. Jag har hittat en utbildning som jag väldigt, väldigt gärna vill gå... den ligger dock i Östersund. Och för er mindre vetande så ligger Östersund uppåt i landet, nämligen i Jämtlands län. Ungefär sisodär en 60 mil härifrån. Jag vet inte om jag vill flytta här ifrån Stockholm än så jag hoppades att utbildningen startade på våren men det gör den tyvärr inte. Så om jag bestämmer mig för den och kommer in så ska jag gå den på hösten 2010. Men tanken på att flytta upp dit till ingenmansland känns lite nervöst och lite nej-jag-vet-fan-inte. Men utbildningen som jag vill gå finns bara där och i Visby (tror jag) i alla fall vad jag har hittat. Och jo, föresten! Utbildningen är: Interkulturell och Internationell Socionomutbildning

> Och till sist; Kunskapskanalen har faktiskt ganska så intressanta program. Så nu vet ni det också.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback