..och det här var tvåhundranionde varianten av en fläta.

Så, nu är då tisdagen avklarad och därmed också veckans hårstylist lektion som idag handlade om flätor! Jag visste inte ens om att det fanns så många olika typer av flätor, plus att jag knappt kan göra den vanliga enkla! Fast nu efter dagens lektion kan jag göra den enkla plus åtta (nio?) varianter till! Inabkade, fiskbensfläta, vävfläta ja alla möjliga! I början var det jättesvårt och jag höll på att få panik, men sen efter envist grejeande så lyckades jag med dom, jag satt kvar i skolan till klockan tio över fem, typ mitt rekord. Inte för att jag är värsta experten på flätor nu men jag har fått in lite av hur dom ska göras, nu är den bara snabbheten som saknas och fingerfärdigheten.  När jag tränade på flätorna så gjorde jag mest på ett sånt där löshuvud med hår och det var väldigt smidigt så Mamma har beställt en sådan till mig, lucky me och tack Mamma! :)  Jag klarade föresten veckans prov också - tupering. Trots några små missar i frisyren så blev jag nöjd. Så här kommer några bilder från skolan idag (Josefina var modell för mig, hon går också på skolan. Hon fyller föresten år idag också så Grattis!! Och Mamma, hon kan flytande grekiska, haha) ;


Kommentarer
Postat av: Susanna

Va fina bilder, vad duktig du är! Kul att det går bra för dig. Fick ditt Studentfoto igår, TACK ! Det var jättefint! Kram!!

2008-09-03 @ 07:12:30
Postat av: El Samuell

Se där, va många flätor d finns :P

Så nu ska du väll fläta mig i helgen då =D

Längtar till helgen, för jag saknar dig!

PussPuss

2008-09-03 @ 07:14:23
Postat av: mamma

åh vad fint det blev.verkligen imponerad ,ni lär er verkligen snabbt måste jag säga.puss

2008-09-03 @ 08:22:02
Postat av: Linda

Va bra, va duktig du är!:)Man lär sig allt tillslut! Ska se om jag hittar en liten svart väska någonstans...borde inte vara så svårt:) Och tack för pianot förresten;)



Pusss!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback