Förklaring följer...

Känner att jag kanske borde förklara mitt förra inlägg. Idag hade jag alltså mitt omprov i Skönhetsdelen och jag vet inte alls hur det gick. Jag känner mig helt förvirrad och helt vilsen på något vis. Jag vet inte inte hur jag ska förklara den där känslan bättre. Det bara är där och stör och gör mig förvirrad. Dagen började ju ändå ganska bra, gjorde en 20-tals sminkning på Johanna som jag blev riktigt nöjd med men så när det närmade sig provet så dök den där nervös känslan upp igen, precis som förra gången men ändå lite värre, och allra hellst ville jag bara stoppa tillbaka den vart nu nu kom ifrån. Men det gick inte, den hängde kvar. Och nu efter provet så vill jag inte fundera på hur det gick, jag förösker att inte hoppas på någonting men samtidigt så finns ju förhoppningarna där under någonstans som man försöker trycka undan, ungefär som att låtsas om att dom inte finns. Det är stunder som denna som jag undrar om jag verkligen gjorde rätt val med det här med smink. Jag klarade ju inte provet, vilket självklart var för en anledning. Och är den anledningen den rätta?  Praktiska saker kanske inte är min grej? Jag kanske helt enkelt bara borde hålla mig till det teoretiska. Men, nu kommer det stora men, jag vill inte sitta på en kontor och bara bläddra papper, eller stirra på en dator - för det gör jag tillräckligt på min lediga tid. Så jag vet inte, just nu känns det som om jag inte vet någonting. Jag känner mig bara vilsen och ja... lite splittrad.

Nu blev det här kanske en väldigt konstogt inlägg, bara några rader ihop slängda ord. Men det får vara så, ta det som det är. Men nu har jag fått det ur mig i alla fall, och inte vet jag om det hjälpte något. Men här har ni det, rätt upochner.

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Låt inte en liten bula i vägen hindra dig! =) Jag önskar att jag också kunde komma på vad jag ska göra med mitt liv.. Tandhygienist kanske? Bra att jag kastade bort 3 år i en klass med apor.. ;)

Postat av: jossan

PeppPepp! Ida, du måste tro på dig själv! Glöm bort nervositeten och tänk "jag kan". Jag vet att du kan, det har jag sett! Hoppas allt är bra. Du skrattar förhoppningsvis fortfarande åt läppstiftsmålningen med tårna. Haha :D Ses / Josefine.

2008-10-16 @ 18:06:52
URL: http://www.pinksn0w.blogspot.com/
Postat av: Linda...fran edinburg!

Hej! men da sa, da ar det latt, da ar det bara att gora om och gora om tills det gar om det nu inte funkade denna gangen ju. du KAN ju, det vet du ju, om du nu inte klarade detta sa beror det pa nervositet och en pressad situation, du kan ju momenten annars skulle du ju inte klarat dom pa lektion och fatt kommentar i din parm. Sa, det ar bara att inte ge upp och gora och gora och gora tills att det gar. For sminka det kan du ju, och det gillar du ju och det man gillar blir man ju bara battre pa. Jag tror absolut definitivt att detta ar DIN grej. Sa det sa. Puss puss puss!!!!

2008-10-17 @ 21:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback