Party like a rockstar, Look like a moviestar, Play like a allstar...

Idag har vi börjar med andra delen av utbildnningen, dvs specialeffekter och sådant. Så idag fick vi lära oss hur man gör blåtira, brännskada och skärsår. Det var hur kul som hellst! Det var lera, verktyg, blod och allt möjligt som gällde, haha! Men bilderna här nere är på det jag har gjort i alla fall. Det hände förövrigt två andra saker idag också, det ena var att jag fick veta att jag klara provet!!! Hur grymt är inte det?! Så jäkla skönt, livet blev plötsligt liiite lättare :D Emelie klarade också provet så hon och jag gick och firade det hela med att äta på Kungshallen! Haha :)

En annan sak var att att vi kontstatera att jag är allergisk mot latex! Maria skulle nämligen göra brännskadan på mig och då använde rman latex, och när man har haft på det så ska man föna lite på det så det torkar lite fortare. Så när Maria håller på att föna ser vi att jag börjar bli röd och ganska så varm varm om armen, plus att det svullnar lite. Så vi ropar på Sarah Maria för att fråga om det ka bli så (hon är nämligen också allergisk mot det) , så säger hon något i stil med: "Nej, det ska det verkligen inte, är du beredd nu när jag drar?" Så hon tar tag i änden på den blivande brännskadan och drar bort det fortast möjligt, och det sitter så jäkla hårt så det känns som en vaxning! Och jag var beredd på att tappa hela armen eller något (eftersom jag reagerade mot latexen). Men så var ju självklart inte fallet, jag blev bara lite lätt svullen, blev lite prickig och röd och så kliade endel också. Men det mesta av det är borta nu så ;P Men jag fick också någon salva av sarah Maria! :)

Blåtira



Brännskada


Skärsår

Kommentarer
Postat av: El Samuell

Snygga skador!

Jasså, allergisk mot latex... det kan ju visa sig vid andra tillfällen oxå;)

PussPuss

2008-10-22 @ 20:15:33
Postat av: Anonym

Men uuusch, inget snusk här i offentligheten Samuel!!;P



Och Iida; HURRA för klarat prov!!!!!!!!:) Så himla bra du är!



Puss!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback