Brännskador och en misshandel!

I skolan idag hade vi specialeffekter 3, vilket var väldigt kul! Precis som vanligt när man får kladda med färg, lera, blod och annat gojs. Haha :D Vi skulle göra brännskada idag också, fast då använda gelatin. Fördelen med gelatin tyckte jag var att det såg ut att att passa iohop med huden mer. Men överlag så gillade jag nog latex mest. Eftersom jag tyckte det ser mer verkligt ut, färgerna "gled" inte av från latexen heller. Förutom bitmärken så skulle vi också göra sprucken läpp och bitmärken. Vi fick också veta lite småsaker om hur dom gör på film, saker som att få människor gråta, svett, blod ifrån munnen och så. :) En sak är säker i alla fall, att gå på den här skolan har förstört lite av att kolla på film. Hur man ser på skador och så menar jag! Förut tyckte man bara det såg äckligt ut, men nu sitter man mer och undrar exakt hur dom har gjort det och om man kan se några kanter eller sånt, haha!

Efter att vi hade gjort dagens lektion så skulle vi hitta på ett manus och sedan sminka efter det. Haha vissa gjorde hel seriösa historier medan andra inte gjorde det. Min handlade i korthet om att Emelie blev misshandlad av en kille och efter det gick hon i terapi, men hon kommer aldrig bli sig lik igen. ;P

Emelie ledsen.





Jag ledsen.


Emelie misshandlad! ;P

Kommentarer
Postat av: Sarah Maria

Stackars Emelie!

Faan jag vill bli frisk så jag kan leka med er!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback