Två saker, en bra och en... galen.

Första saken: Jag fick praktiken i Örebro på torsdag! Härligt härligt! Det betyder att jag får komma hem, eller ja, hem till Samuel rättare sagt. För det är ju inte mitt hem, det är hans hem. Jag bara är där när jag inte är i i mitt hem. Men vad exakt är mitt hem?! Är mitt hem här i Stockholm även fast jag inte är skriven här? Eller är mamma och pappas hus mitt hem, även fast jag inte ofta är där? Eller är det vart man har nyckel till som avgör vad som är hem? För då har jag fyra hem! Till Stockholms lägenheten, till papppas stockholms lägenhet, hem till mamma och pappa och till Samuels hem. Nu blev jag bara lite lätt förvirrad av allt detta "hem och så kom jag ifrån det jag börja skriva om helt plus att jag känner mig känsla av att jag är bostadslös. Hah.  Men i alla fall, praktiken... den äger rum på Conventum (?) i Örebro, vilket betyder att jag måste vara vid skolan klockan sex på morgonen på torsdag! Vilken betyder att jag måste parla mig upp i ottan. För att sedan sminka mellan 9.00-16.00. Lyckos mig...

Andra saken: En man, en karl eller rent ut sagt en gubbe frågade mig en sak idag på tunnelbanan, det var inget i stil med "Ursäkta, vad är klockan?" inte ens "Hej, hur mår du?" utan det var "Ursäka, hur mycket tar du?". Jag svarade med att i princip vråla "VA?!", sen övervägde jag tanken att sparka honom på smalbenet men han så generad ut och mummlade något konstigt till svar och skyndade sig iväg. Men jag var ju inte klädd på något konstigt vis eller nåt, så frågar man sånt?! Jag hade typ baggyjeans och jacka och halsduk, ordentligt påklädd alltså. Jävla typ, säger jag bara!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Okej Ida, sitter här på jobbet och läser detta. WHAAAT? måste få betydligt mer info när jag kommer hem om denna läskiga man!

2008-11-03 @ 18:57:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback