För jag har tagit studenten... var är min nappflaska?!

Okej, den senaste veckan har det blivit endel festande, allt på grund av studenten. Har varit någon kul studentfest men det flesta var enbar okej. Men men... Träffa alla människor innan vi alla fösvinner till olika delar av landet så det var ju trevligt! :)

Tisdag 3/6: Vi var till Sofia och fixade med vagnen. Jag var smått irriterad för när jag kom dit eftersom jag hade fått flänga runt massvis under dagen och eftermiddagen för att ordna massor till klassen och ringa efter människor. Vilken var lite störande eftersom alla visste om att vi skulle ordna med vagnen. Men men, alla som skulle komma kom dit i alla fall. Började fint med tjaffs mellan mig och några klasskompisar eftersom någon ville skriva pinsamma grejer men tillslut kommer väl alla ha mognat, för vissa kanske det tar längre tid. Jag vet inte. Men det blev i alla fall klart med vagnen tillslut och jag ordnade med pengarna från klasskassan. Vi skulle ha gjort något tillsammans med klassen men så blev det inte så vi delade upp allt istället.

Onsdag 4/6: Underbara och efterlängtade studentdagen! Började med att stiga upp halv sju för att göra sig iordning för att vara klar till klcokan åtta så champagnefrukosten började. Att dricka Champagne har aldrig varit min starka sida så jag hällde bara upp i mitt glas, bara för att liksom :P Sen klockan nio blev det aulan där rektorn bland annat babblade, ett fint student tal hölls och så fick några lärare presenter också! Men sen efter det var det att åka vagn upp till torget för att därifrån gå till kyrkan. Grät som tusan i kyrkan, speciellt när Kricko och Janine sjöng, dom sjunger så jäkla fint :) men efter det blev det att springa ut från kyrkan och ta emot kramar, pussar, nallar, blommor, badanka, såpbubblegrej, nappflaska med Tequila Rose Java cream, liten typ champagneflaska, en flaska xide spring och tre stycken foppatofflor(!) - jag hade alltså tre stycken av satansverk runt halsen! Allt var väldigt tungt så blev till att rensa innan vi skulle åka vagn igen. Men blev inte så värst mycket vagnåkande med lite grann i alla fall! Man hann bränna sig ändå. Efter att vi det åkte jag hem, fick presenter och godmat och underbar tårta. Jag bland annat fick en ring av mamma och pappa, en mixer av Linda, christoffer och Miakoda, tallrikar av Samuel, två ljusgrejer och ett hjärta från Nadja & C, pengar och två presentkort på IKEA och på Gina tricot. Jag fick också en kontrakt av Calle att Samuel är helt min, men sen på kvällen ägde tydligen Sandra 25 % men hon fick ett ben, haha! Men jag är väldigt glag över allt jag fick! Tack så mycket alla! :)

Efter att ha varit social hemma och tagit det lignt ett tag så skulle alla studenter hem till Jimmie på förfest vilket var väldigt trevligt. Vi kanske inte alltid kommer överens men vi kan ha trevligt ändå! klockan kvart i nio bar det av till Eskilstuna, närmare bestämt till Harrys! Det var helt okej förutom att jag fick ont i örat och ont i armen då Tommy slog mig. Men ja, jag övelevde ju. Men överlag så var dagen väldigt bra och jag kommer sakna alla väldigt mycket!!

Ciao.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback