This is... Örebro.

Jag vaknade jättetidigt idag, nämligen klockan kvart i tio! Vad är det som händer?! Has the world gone crazy? Det verkar så i alla fall, hah :) Men det betydet i alla fall att jag var klar
med frukosten och disken ganska så tidigt, lucky me! Men eftersom det blev så tidigt så måste jag komma på ngåonting att göra till lunch, men det fixar sig. Det är luuuugnt!

Igår blev dt som jag ville i alla fall, jag fick min mysikväll. Den innehöll massvis med god wok, chokladfromage med chrisp till efterrätt och en finfin Samuel! Maten på bilden kanske inte ser så värst lockande ut men det är väldigt gott, jag lovar :) Vi kollade också på en film medan vi åt, vi såg: "This is England"! Den var jättebra, ganska så speciell på nåt sätt, men riktigt bra! Kort vad den handlar om som jag hitta på en sida:

Shaun är en ung och ganska ensam kille. Hans pappa har precis dött i Falklandskriget. Av en slump får han kontakt med den äldre Woody och hans skinheadkompisar. Shaun lever upp och verkar ha hittat ett gäng han trivs med när den våldsamma Combo dyker upp. Genom engagerande tal om att kämpa för Englands stolthet lockar han Shaun att gå med i en mer aggressiv och rasistisk gruppering av skinheads. This is England handlar om att ställa då mot nu i ett försök att visa att historien fortsätter. Vi måste alltid ta ställning, göra val och ständigt växa upp, om och om igen. En stark skildring av en sökande ung pojke och ett engagerande porträtt av 80-talets England och skinheadkulturens splittring mellan dess musikintresserade ursprung och de rasistiska förtecken vi oftast associerar skinheads med idag. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback