Nu är det så att... ni måste se den!

Föresten! Igår såg jag och Samuel en jättebra film, den heter Bordertown. Det här är vad den handlar om:

Sedan 1993 har nästan 400 kvinnor mördats i den lilla industristaden Juarez på gränsen mellan Mexico och USA, mittemellan fattigdomens och möjligheternas land. Den ambitiösa journalisten Lauren (Jennifer Lopez) får uppdraget att skriva om historien, men tar sig bara an jobbet för att imponera på sin chefsredaktör (Martin Sheen). När hon möter Eva, som på ett mirakulöst sätt överlevt en våldtäkt och att bli levande begravd, och därför kan ge ett signalement på gärningsmannen, blir Lauren involverad upp över öronen. Tillsammans med Laurens ex, Diaz (Antonio Banderas), påbörjar utredningen, men de förstår snabbt att någon inte vill att morden skall klaras upp. Varken polisen, myndigheterna eller de företag, där de flesta av offren arbetat, är samarbetsvilliga. Sanningen skall fram, men korruption, otrevliga hemligheter och pengaintressen står i vägen...


Jag snodde det där från LOVEFILM. Filmen är jättebra och den är baserad på verkliga händelser. Det vara Sarah som börja berätta om den för mig förut, hennes projektarbete handlade om Våld mot kvinnor. Och hon sa att det var det filmen handlade om och var jättebra och handlade just om våld mot kvinnor. Så jag rekomenderar starkt att se den,även fast den var jobbig att se så är den sevärd. Jag visste helt ärligt inte om vad som händer där borta förän Sarah berättade om det. Jag vet inte om det är så att jag är blind och det har pratats/skrivits mycketomdet eller om det är företag, polis och myndigheter som har lyckats mörka det så bra förresten av världen. Se den!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback