Mitt i-landsproblem!

Har varit sämsta uppdateringen senaste tiden, fick ju igång det så jäkla bra där ett tag... men sen dog det. Why? Jo, för att studenten pch allt runt omkring tog så mycket tid! Jag tog studenten, Maria tog studenten, nadja tog studenten och så var det Linda som blev klar med sin högskoleutbilding, så nu får alla kalla henne magister Linda eller kanske Samhäll - och kulturanalytiker. Jag är faktiskt inte helt säker på vad man kallas. Men det låter fint, Magister Linda!

Idag har jag varit och fotogtaferat mig. Ni vet, göra sånt där lite album som man ska kolla i och visa sin barnbarn, "titta, sådär såg jag ut när jag tog studenten för 60 år sedan". Ne, men helt allvarligt så är det ganska kul att ha ändå, och kolla i även om alla bilder inte blir underbara. Jag har nämligen ett problem, och det är att le lite grann! Anntingen blir det ett pepsodent leénde eller så blir det stoneface. Det är svårt att le lagom, dvs tindra med ögonen och inte visa tänderna. Det får nog bli dagens i-landsproblem - Hur ler man utan att visa tänderna på ett foto (som är "till minne" av sin student)? Men jag hoppas i alla fall att det blev några bra bilder i alla fall, forogtrafen här är ju jättebra :)

Det är väldigt skönt med ledighet måste jag säga. Sova massor, inte ha mycket att tänka. Såhär ska jag ha det i tre veckor till sen blir det typ 4 veckor sommarjobb, inte ens det. Men det blir lagom. Hinner jag ladda upp och göra iordning inför Stockholm och så ska vi ju åka till Finland också, jag och Samuel! Ska bli sjukt kul. Visa alla ställen, visa vårt underbara och älskade sommarställe. Eller, det är inte enbart ett sommarställe, det är ett åretomställe. Så underbart är, aj löv it!

Nu är det sov dax, kanske. Ska läsa lite i min bok också, vädligt bra. Så, Godnatt!

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback