Vissa gör allt för pengar, och lite till...

Idag har jag hjälp skrynkliga människor i hela 8,5 timmar, helt okej men det känns i benen. Eller det var egentligen mer än okej, två saker hände nämligen idag;
Första grejen  var att Jag och Susanna hade vårat årliga handkräms krig, ingen vinnare utsågs dock. Det hela går ut på att den ena börjar kasta handkräm på den andra, till en början fick hon tag i den "vanliga" krämen och jag i den med solros olja (som luktar kobajs! Haha!) Men det hela slutade med att vi båda luktade kobajs och att jag fick förklara för en gubbe att Susanna tappade en flaska handkräm, fast hon egentligen kastade den efter mig eftersom jag hade sagt att hon om fem år fyller 30. Gubben trodde nämligen den kom farande (på golvet) för att det var hans. men jag förklarade att så var inte fallet.
Andra grejen var att en man som har en släkting som bor i huset hade råkat tappa en femtiolapp i en av soptunnorna (som är över två meter djupa) som finns ute vid gatan. Så han ville att vi skulle öppna den så han kunde få tag i den igen. Så en som jobbar går och öppnar den åt honom och han bokstavligen hoppar ner och letar efter den. Han hittar den tillslut och ska ta sig upp ur tunnan, och kom ihåg - den är över två meter djup, så hon som var med honom får gå och hämta en stege för att han ska ta sig upp och då har han femtiolappen mellan läpparna. Det som borde noteras är att vi i dom här soptunnorna slänger allt från bajsblöjor till gamla matlådor. Dom här tunnorna har också svart lock så det blir väldigt varmt och det samlas massa olika sortes kryp där i. Jag har nog aldrig skrattat så mycket i mitt liv, jag och Susanna var tvugna att smyga efter för att se det hela. Det jag undrar är, hur kan det var värt att hoppa ner i en tunna fylld med gamla blöjor för en femtiolapp?

Det var dagens händelser, vilket gjortde dagen liiite lättare! Men nu bär det snart av till Örebro City! Mitt tåg, eller rättare sagt min buss och tåg, går om exakt en timme. Sweet, sweet, sweet! :)  Så nu ska jag gå och packa!

Ciao.

Kommentarer
Postat av: Linda

hahaha....va roligt, nej och nej och nej det är nog inte värt 50kr!:) bra att ni har kul iaf, måste ju roa sig med någonting! ni ha roligare än mig iaf också, men men är ju ledig i två hela dagar nu, weeei:) jag ringer dig nån dag i helgen, bara så du vet, pusselipuss!

2008-07-18 @ 17:13:33
Postat av: Kim

Nää jag bor i Norrköping o sändningen ska tydligen inte vara den bästa här men de funkar bra iallafall! Fast när jag använt det i stockholm går det iofs fortare.. men du kan gå in på bredbandskollen o kolla vilka hastigheter du kan komma upp i där du bor.. :) Eller kolla på 3s hemsida.. tror de har en karta som visar ungefär hur sändningen är i olika län


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback