Sommarkänslor och gamla människor!

Det är lördagkväll och vad gör jag? Jo, jag sitter med pringles chips och en halvliter sprite zero och kollar på Harry Potter och hemligheternas kammare. På ett sätt ganska så trevligt, men på ett annat sätt ganska så tråkigt. Ganska så trevligt och skönt eftersom jag ska upp och jobba imorgon klockan kvart i sju. Fast funderar på att stiga upp typ fem över halv istället för att komma till jobbet typ kvart över. För att det är nådigt irriterande att komma dit och inte hitta någon! För det lämnas aldrig något larm till den som börjar lite senare, utan enbart en lapp; "Gå till femman, börja med 16" eller "Gå till A porten börja med 21" (fast nu är jag väldigt glad att jag aldrig behövt börja med 21 ensam, det skulle bli helt galet), men när man får såna lappar så gör man den personen man fick sen måste mans pringa och leta efter någon, och på Misteln är i princip omöjligt att hitta någon när man behöver.

Men jobbade alltså idag, typ första gången sen i sommras, och det var inte så illa som jag trodde. Men när man kommer dit och känner lukten som finns där (gamla människor?) och man får känslan av sommar, det känns fel. Eller när man känner lukten av blöjor, det om något känns fel. Det är ju helt galet. Ålderdomshem och använda blöjor är ju inte sommar! Sommar är ju lukten av klippt gräs, solbränna, blommorna som vi har på bakgården eller finlandfärja! Vad har misteln gjort med mig?! Haha.

Men jag tjänar i alla fall när jag jobbar så, så får väl stå ut med den vrickade sommarkänslan i fem timmar till denna helg! Men hela den här lördagen har varit för lång och för tråkig. Men jag åkte upp på byn för att köpa godis, men jag fastnade hos Mia i en timme eller två och kom hem med en chips. Hon är trevlig, den där Mia ;)

Nej men nu kallar Harry Potter!

Adjö!

Kommentarer
Postat av: Linda

hey my sistah, ja det är rätt konstigt det där, man gillar inte att gå till jobbet, men det är rätt bra ändå, altså sådär rätt ok, man vet vad man ska göra och hur det ska göras och så får man pengar. Och så känns det sommar och ledigt, fast det inte är det, och sen kommer man hem och så känns det ännu bättre för man får pengar sen. Misteln is the shit (i ordets rätta bemärkelse) typ iaf, det kunde vara värre. puss puss ma lovely sistah!

2008-01-27 @ 16:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback