Kvinnor kan inte cykla

Kollar på Boston Tea Party nu, och idag handlar det om sex. I början så skulle dom kolla om sex kan jämföras med träning. Och jag har nog aldrig skrattat så mycket under ett program, som jag gjorde då. Filip och Fredrik sitter alltså i samma rum som ett "swingpar" som har sex och dom såg nådigt besvärade ut imellanåt. Det jag började undra är hur någon kan ställa upp på det? Det är ju självklart upp till var och en, och vill dom göra det så är det ju självklart okej. Men hur frågar man någon om dom kan ställa upp på det?

5:an - Ja Hej, Boston Tea Party här. Vi tänkte fråga dig om du och din partner från din swingklubb skulle kunna ställa upp på att ha sex i tv? Så att alla med 5:an kan se er och att Fredrik och Filip kan sitta i samma rum och disskutera detta.
Swingaren - Ja, men självklart. Det har varit min största önskan sen jag var liten!

Var i alla fall hysteriskt kul, och jag, Sofie och Johanna skrattade så vi dog. Var föresten en annan sak som jag reagerade på under programmet och det var när dom gjorde dom här jämförelsena så skrev dom typ att endel av sexet var som en promenad för mannen och som att diska kvinnan, och en annan del av sexet var som en cykeltur för mannen och som att städa hemmet för kvinnan. Någonting med det där störde mig. Kanske min feminstiska sida ville visa sig, eller nåt. Kan inte män städa? Kan inte kvinnor cykla? Men det är väl typiskt mig, som Sofia alltid säga: Iida, sluta analysera sönder allt!

Och för er som läser och inte vet vad "swinga" betyder får googla det. Google is your friend!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback