Skadeglädje är den enda riktiga glädjen ;)

Det är andra advent och ingen julkänsla har velat infinna sig än. Trist men sant. Förhoppningsvis vill den dyka upp nästa vecka, då vi ska åka iväg hela familjen. Pappa fyller ju år så det ska firas. Mys :) Jag inte en anning om vart vi ska eftersom han inte vill säga det, men det visar ju sig på lördag!

Jag är enormt seg, varenda blinkning tar på mina krafter. Haha. Jag börjar bli för gammal för att festa två dar i rad. Haha! :) Men igår var i alla fall riktigt kul. Och Johanna var nog kvällens höjdpunk! Jag skrev ju nu i natt att det var en händelserik kväll och det var ju tack vare Johanna. Det började när vi skulle kasta oss in i tunnelbanan, jag var ju först på vagnen, sdan sofie och när vi vänder oss om för att kolla efter johanna, så står hon på alla fyra och hänger i dörren in på vagnen. Hon skulle vara så cool och "fucka" åt dom som var efter oss och just då ramlar hon, coolingen själv! Väl på tunnelbanan så skrattar vi och dom där killarna hann också på så ditter typ bredvid oss och vi bara skrattar. Dom hoppar sedan av en station innan oss, så när dom går så säger Johanna: "Hej dåå, looser! Schas med er, schas!" och vi bara fortsätter skratta, men nu vet inte vi inte längre om det är med eller åt Johanna, eftersom hon var så häftig ;) Haha. Hela resan hem så har Johanna också tjatat om att hur hon ska göra köttbullar och makaroner när vi kommer hem, så sagt och gjort, när hon kommer hem så ställer hon sog och lagar mat och jag sitter i vardagsrummer ser allmänt cool ut. När maten är klar så ska han äta den i vardagsrummer, när hon tagit ett steg ut ur köket så tappar hon tallriken. Det blir ett hav av makaroner och köttbullar ute i hallen, hon ser ner på förödelsen och ser riktigt ledsen ut och man hör ett svagt "oj". Och jag ligger i soffan och skrattar nåt enromt. Men det hela var inte slut där, nej nej. Utan hon böjer sig då ner för att börja städa upp det hela, men då halkar hon på makaronerna och landar på hela röran... och jag fortsätter skratta. Skadeglädje är den enda riktiga glädjen ;) Jag skrattade nog konstant under hela kvällen!

Så det där var gårdagen alltså, idag har vi inte gjort mycket, ätit kebab och städar lite på mitt rum. Woho. Några bilder frå igår kommer här,

Maaat, hur gott som hellst :)


Joahnna & Maria :)


Jag & Sofie!
Vad hände? ;)



Kvällens bild ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback