Yyteri, Pori, bilder!

Igår kom vi hem ifrån finland, har varit underbart där! Man känner alltid ett liten "sting" i hjärtat av sorg eller vad man ska säga när man åker därifrån. Det är tråkigt att lämna det där finfina stället. Jag och Samuel har gjort endel när vi har varit där, bland annat varit i stan, träffat Iira och varit på stranden. Vi kom till Yyteri på onsdag kväll förra veckan och så åkte vi hem igår. Tänkte lägga upp några bilder i alla fall, då blir Linda glad ;)





1: Världens bästa jet-mack! Vi hade dåligt med bensin på vägen till båten, så jag trodde inte vi skulle klara oss, men det gjorde det vi. Underbara jet-mack!
2: Asrolig bild på mig och Samuel som jag tog i hytten. Han håller bara i min näsa, men så fick jag för mig att gapa på bilden och så ser allt helt galet ut! ;P
3: Såhär glad blev jag när jag vann 24 euro!
4: På den här maskinen vann jag pengarna.
5: Jag och Samuel ute på däck :)
6 Väl framme i Yyteri så gick vi en promenad på stranden med, mamma, Seija, Kristian och Aatu.
7: Dagen efter att vi kommit fram var det fint väder så vi var på stranden, massvis med folk! 
8:
Samuel grävde ner mig i sanden, haha.
9: Sen så grävde jag ner Samuel, han fick tuttar och magrutor ;p
10: Vi gjorde denna, eller rättare sagt jag gjorde det där ute i Mäntylouto (stavas det så?) :)
11: Jag och Samuel.
12: Skor jag köpte i Pori, min små älsklingar, dom kostade 29 euro :)
13: Min söting Farmor :)
14: Jag provade ett par glasögon på en loppis, haha :D
15: Stranden.

Där var i alla fall några bilder, tar sån tid att lägga upp bilder här, tyvärr. Eftersom man bara kan lägga upp en bild åt gången, vilket blir väldigts segt. Men några blev det i alla fall :) Kommer säkert mer om resan någon annan dag, har endeöl att göra nu typ som att packa klart! :P

Ciao.

Kommentarer
Postat av: Linda

Men åååå va roligt med bilder!!! hahaha bilden på dig i glasögonen är fiiiiin!! hahaha....skicka den! & den på farmor! vi har verkligen världens finaste farmor! Och finaste sommarställe! Vi är lyckligt lottade! joooo. Men å så roligt och ¨å vad jag är avundjuk! har inte varit där med fint väder på fleeeera år, har alltid regnat när jag vart där på senare år..:( men men...vi hörs&ses!!!! lycka till imorn!! puss!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback