Färganalys = Smink, kläder och smycken!

Idag har vi haft färganalys! Var ganska så intressant, men smått krångligt. Man ska kolla om man är gul eller rosa hudtyp och vilken färg man har på sitt riktiga hår. Jag har till exempel rosa hudtyp och ganska mörkt hår så jag var Vår. Man delas in i någon av det fyra årstiderna. Svårt att förklara såhär skrivandes, men det var i alla fall kul. man får också veta vilken färg på smycken man passar och vilket smink som framhäver ens ögon. Jag har i alla fall tänk att göra färganalys på Linda eller åtminstone försöka, så jag får träna lite på det! Men varje gång vi sminkar någon nu som måste vi kolla upp sånt där, vilka färger och så!

Jag har föresten praktik imorgon och på fredag. Imorgon ska vi få vara med när Mist har en färganalys kurs. Då ska vi enbart vara med och så kanske dom frågar oss nåt om vad vi tror eller om vi ska försöka kolla vilken hus typ dom är och så. Sen på fredag är det en mässa som vi ska få vara med på. Färganalysen är mellan halv sex oxh halv tio, och mässan är från klockan 9 till klockan sex. Vilket blir ganska så perfekt tills Samuel kommer! :D Sen att jag inte har en anning om vart mässan är är en  annan sak ;P Men det fixar sig :)

Men det bästa av allt är att Linda kommer upp hit imorgon!! Ska bli jättekul, jag är dock nervös inför föntekniksprovet. Men jag och Maria ska öva idag på varandra :) men jag ska i alla fall fixa Lindas hår och sminka henne! Sen har jag planerat att vi ska äta någonstans på stan också, får se hur det blir :)

Ciao.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback