Sminkväskor och modell!

Det har varit en dåligt med uppdatering nu, jag vet. Men jag har gjort så mycket olika saker att jag inte vet vart tiden har tagit vägen känns det som. Flytten har i alla fall gått bra, jag trivs enormt bra och min så kallade sombosar är heltrevliga! :) Just nu är jag hemma hos Samuel i Örebro, han håller på att slipa väggar nu så det är sådär mysigt dammigt överallt. Woho. det känns som om de är helt dimmigt i hela lägenheten, jag undrar om de verkligen är så hälsosamt att andas in allt som slippas bort...

Jag har köpt en sminkväska nu också, en bra mycker smidigare och bekvämare sminkväska. En sån som är som en ryggväska, den andra vi fick var väldigt tung och osmidig. Den som vi fick från skolan ser lite proffsigare ut men ryggsäcken är så mycket skönare och lite lättare att hitta i, faktiskt.

När vi började på skola så sa dom att vi skulle ha en puderpuff på lillfringret varje gång vi sminkar någon, för er som inte vet vad en puderpuff är så är det som en en liten tunn rund "kudde" som man sätter på lillfingret så du inte tar direkt i ansiktet med fingrarna på den du sminkar och du förstör heller inte det smink som du redan har laggt på. Och den förbannade puderpuffen var det osmidigaste jag hadevarit med om i början, men nu, enbart efter några dagar, så känns det jättekonstigt att inte ha den. Haha, om man någongång sminkar kompisar lär dom tro att man är galen. Var är min puff? :)

Jag behöver föresten en modell med page till på tisdag! Så om någon med page vill vara modell så hör av dig! Jag är i akut behöv av det, skolan ligger i Stockholm. Skriv om du är intresserad. Så på tisdagen 19/8 behöver jag en modell med page!! :)

Här är nya väskan:




Det rosa runda i facket till vänster är min puderpuff.

Kommentarer
Postat av: mamma

hej linda har ju pagelängd fråga henne:)

2008-08-15 @ 17:42:12
Postat av: Sofia

hej min alskade van:D Skulle bara hora hur det gar pa skolan, men det verkar ga superbra for dig:)

Har har det hant mkt pa tva dagar. Bebisen har antligen kommit:D Kingsley ar hans namn. jag och Rob har varit pa akuten hela dagen idag (lang historia, resedagboken). Ditt kort fran finland har kommit, tack sa mycket:D mycket snallt av dig att tanka pa mig pa din semester:P

Saknar dig. Massa Pussar fran andra sidan jorden (:S)

2008-08-16 @ 07:43:14
Postat av: Sarah Maria

Puderpuff is the shit =) jag har ju sagt det =) haha visste att ni skulle bli beroende =))


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback