Finns tekniker för allt, även för att föna.

Idag hade vi första dagen på hårstylist utbildningen, och det började med att vi fick våra grejer som bland annat var fön, locktång, borstar, klämmor och lite annat. Jag tror vi ska få en locktång, men jag vet inte. Lär vi märka senare :) Men vi började i alla fall idag men fönteknik, och jag lovar det ser inte alls krångligt ut men den var verkligen jättesvårt. Det var krångligt att få det hår man skulle föna "rent", alltså  att det inte blanda sig med annat hår. Vi har det i läxa så på tisdag så har vi prov på det. Helt galet. och jag hoppas att jag kan locka hit Syster hir då, hon får håret fönat (volymfönat), hon kan få bli sminkad OCH så jag erbjuda en sväng på stan med fika! Det borde vara ett erbjudande ingen kan motstå! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback