Moder natur, hjälp!

Vad är det för fel på vädret?! Ena sekunden spöregnar det, andra sekunden är det underbart vårväder! Vad kräver moder natur? Att man ska ha med sig två uppsättningar kläder överallt? Ett för det regniga och bokstavligen förjävliga väder och ett annat för den underbara vårsolen? Nu blev det väldigt många frågor, så ge mig svar!
Så jäkla tråkigt när det regnar, där molnen är för solen. Det är sådär lagom vårvarmt när det är sol, man får känslan av att allt är lite bättre och studenten ändå inte är så långt bort. Att det är inom räckhåll, men ja, så smyger sig tankarna på en om hur mycket man har att göra i skolan, så det dödar tanken om studenten. Men ja, någon dag så är väl det här över och då står man väl och undrar var all tid tog vägen. Vad man nu ska göra, hur man ska klara sig eftersom man officielt är arbetslös den 5 juni.

Den största funderingen jag har (och största skräcken) just nu är hur det kommer gå efter min utbildning i höst.
Att få smaka på känslan att klara sig själv och inte bo med mamma och pappa, sen kanske jag inte får nåt jobb och tvingas att flytta hem igen. Vad exakt gör man då?! Inget fel med att bo med mamma och pappa egentligen, men 19 år räcker bra. Man vill ju bli sin egen liksom. Jag vill ha MIN lägenhet, MIN soffa, MIN micro, MITT kylskåp, MIN tandkräm, MIN tvål... ja, det ska helt enkelt vara mitt. Jag hoppas någon förstår va jag mnar i alla fall.

Sen en sista grej bara, åkte till Västerås idag för att dansa och sitter på station och väntar på tåget. Då ser jag en höggravid tjej, som antingen är lika gammal som mig eller yngre,  som går och röker! Vem exakt tänker man på då? Får man vara mer egoistiskt? Jag tycker det i alla fall är helt galet och väldigt egoistiskt. Är man gravid så har man inte bara sig själv att tänka på.

Ciao.

Kommentarer
Postat av: Linda

Ja usch, det är vidrigt som et är när man ser folk som går omkring med en liten unge i ena
handen och en cigarett i den andra...och då är gravid värre! då är man ju samma människa men barnet.

Och ja efter utbildningen får du la söka jobb, du kan ju kolla redan under utbildningen och sökasökasöka, såsom jag alltså, söööökaaaa. blä men det enda man kan göra ju. Och då kan du får DIN egen lägenhet, DIN sammsugare och såntdärnt. Jag sitter förresten i skolan och skriver, buhuuu så trist, från 8.30- 17.15, kul va?!?!?!?Pusssheeeeeej!

2008-04-15 @ 14:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback