Make up & Hårstylist!! :)

Det är 107 dagar kvar till jag flyttar, det betyder att det är 111 dagar kvar till skolan börjar. Make Up och Hårstylist ska jag bli. Jag försöker bara förstå hur vi ska hinna med att lära oss allt! Listan är millång, det känns knappt som om den tar slut! Haha, men det blir nog helkul och jag längtar! :)
Men, här kommer listan på allt jag ska lära mig:

Makeup - grunder
* Produktkännedom
* Hygien
* Redskapsvård
* Grundläggande hudvård
* Plockning av ögonbryn
* Formning av ögonbryn
* Ansiktskorrigeringar
* Färglära
* Färganalys
* Skuggteknik
* Ögonskuggsteknik
* Medicinsk makeup
* Arbetsställning
* Fotodag i studio


Manikyr

* Produktkännedom
* Att använda rätt verktyg
* Grundläggande manikyr
* Att forma och fila nageln
* Polering
* Lackning
* Fransk manikyr
* Nageldekorationer
* Nagelvård


Evenemang

* Naturell makeup
* Kvälls makeup
* Dramatisk makeup
* Glamour makeup
* Trend makeup
* Fantasy makeup
* Brud makeup
* Makeup för äldre
* Makeup för svarta
* Makeup för asiater
* Orientalisk makeup
* Manlig naturell makeup
* Manlig makeup för catwalk, foto
* Fotodag i studio


Historia

* Då- och nutid
* Makeup i olika kulturer
* Epok makeup 1920-2000


Tv, film & foto

* Inomhusfotografering
* Utomhusfotografering
* Belysning och dess påverkan
* Makeup för färgfoto
* Makeup för svart/vit foto
* Makeup för film
* Snabb makeup
* Att jobba i studio
* Att jobba under tidspress
* Att anpassa makeup, hår, kläder
* och bakgrund till modell
* Fotodag i studio


Teater & scen

Grunder i teatermakeup
Att skapa olika karaktärer
Föråldring med latex och färg

Att skapa olika effekter
-flint
-mustasch
-skägg
-ögonbryn

Att skapa olika uttryck
-arg
-förvånad
-glad
-ledsen

Att skapa ansiktsmask
-haka
-näsa
-öron

Cleopatra
Clown
Geisha
Kabuki
Barnmålning
Djurmakeup
Dragqueen
Halloween
Robot
Vampyr & Zombie


Specialeffekter

Produktkännedom
Arbetsmetoder & tekniker
Hur man arbetar med:
-latex
-plastici
-silikon
-soft putty
-vax
Att skapa effekter:
-avskuren hals
-bitmärken
-blodiga effekter
-blåtira
-brännskador
-frusen look
-levande död
-lik
-rivsår
-skotthål
-skärsår
-sprucken läpp
-stickmärken
-svett
-tårar
-utslag
-utstucket öga
-ärr


Kroppsmålning

* Att jobba med modell
* Materialkännedom
* Att blanda färger
* Body makeup för catwalk
* Body makeup för reklam
* Dekorativ makeup
* Tatueringar
* Airbrush introduktion
* Fotodag i studio


Hår styling

* Produktkännedom
* Hår- och redskapsteori
* Fönteknik
* Tuperingsteknik
* Att använda värmespolar
* Hanteringa av locktång & plattång
* Att fästa nålar
* Att fästa peruker
* Att använda löshår
* Flätor
* Svinryggar
* Vågkamning
* Renkamning
* Mode- & trendfrisyrer
* Snabba håruppsättningar
* Mode- & trendfrisyrer
* Tuperingsteknik
* Hantering av locktång & plattång
* Att använda värmespolar
* Håruppsättningar - kort hår
* Håruppsättningar - långt hår
* Håruppsättningar - brud
* Att göra en brudkonsultation
* Hårstyling för killar
* Håruppsättningar för modevisningar
* & fotograferingar
* Fotodag i studio


Yrket som makeupartist

* Individuell vägledning i ditt
framtida yrke
* Kundbemötande
* Rådgivning
* Säljteknik
* Att marknadsföra sig själv
* Portfolio - uppbyggnad
* Portfolio - presentation
* Frilansarbete
* Arbeten och arvode
* Att starta eget företag

Den här listan är galet långt och skrämmer mig lite, haha :) men allt  blir nog bra, hoppas jag får bra lägenhetskompisar bara. Ja, låde. Det hoppas jag!!:)

Ciao.


Kommentarer
Postat av: Susanna

Lång lista ...hmhmh
Var det 5 år du skulle gå i skolan eller? det verkar bli korvstoppning. Jag skämtar bara...ögonbrynsgrejen samt ögonsminkning vill jag ha hhjälp med sen, bara så du vet, ok!
KRAM Susanna

2008-04-23 @ 10:20:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback