Att nåt så nära kan vara så långt bort

Jag tror jag håller på att kvävas. Kvävas av skolarbete. Det bara kryllar av det, och man ser knappt något slut. Så fort man är klar med ett arbete och man lämnar in det så kommer en falsk härlig känsla om att nu är det nästan slut. Men som jag skrev, det är en falsk känsla. Den ljuger, den känslan som infinner sig i kroppen när man är klar med något, ljuger. Men det är väl så det är sista året, en evig väntan. Samtidigt som tiden går fort, så går den lika sakta.  Det är 55 dagar kvar till studenten, det skulle lika gärnat kunnat ha varit 55 veckor eller 55 sekunder. Tiden känns likadan ändå.

Men ja, PA kallar. Jäla rumpa!

Ciao.

Kommentarer
Postat av: Linda

ja jag känner väl till den där falska känslan...den infinner sig alltid när jag gjort något bra, typ klarat av en handledning, skrivit några rader så kommer känslan "åh nu kan jag fira med PAUS, hejja nu kan jag ta det lugnt"..men icke! jag ska bara skriva arbetet också...Jävla rumpa var det! puss!

2008-04-10 @ 20:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback