50-tal, andra världskriget och bilar

Jag hade fått upp en jäkla flyt i uppdateringen, men så sket det sig. Damn. Men ja, får väl försöka få tillbaka samma flyt igen. Ja, låda. Så svårt är det ju inte att uppdatera, jag menar ett inlägg tar ju inte en ag och skriva, tar u max en kvart. Så ja, here it goes.

Måste berätta om föra torsdagen. Fia är ju konfirmandassistent, så i torsdags hade dom temat ondska (tror jag). SÅ jag och Sofia skulle i alla fall berätta om våran resa till Auschwitz och visa bildr och grejer. Så jag och Sofia börjar berätta då, och vi säger att vi har varit i ett koncentrationsläger som i ligger i Polen (kom ihåg nu att dessa människor som vi berättade för går i åttan). Och så får vi frågan "Vad är ett koncentrationsläger?", sen när vi förklarat vad det är så kommer följdfrågan: "är dom fortfarande igång, alltså används dom nu?". Jag bara väntade på att en fråga om vem Hitler var skulle komma, men som tur var så gjorde den inte det får då hade jag lagt mig på golvet och gråtigt. Jag svär. Alltså antingen så drev dom med oss med frågorna, vilket jag nästan hoppades att dom gjorde eller så var dom hm... allmänt dumma. Jag menar inte att alla var det, men liknande frågor kom från fler än bara en... Och så säger en killa att Hitler var Kommunist! KOMMUNIST!! Gudars skyming, håll tillbaka sammanbrottet. Sådana diskussioner orkar man inte ens ta. Men ja, jag överlevde den torsdagen i alla fall.

Helgen som var, var jag hos Samuel. Nice. Vi kollade på Pans Labyrint den var jättebra, läskig och fin på något konstigt sätt. Men det var det vi gjorde i fredags, kolla film. En sån där mysig-inte-göra-någonting-speciellt-kväll, jag gillar faktiskt såna. Men ja, i lördags så gick vi på stan. Jag kikade på massor av kläder och Samuel var snäll och följde med! Vi fikade på Waynes också. Så hittade jag en überfin klänning. Samuel tror eller sa att jag är nog inne i något 50-talsgrejs. Men ja, bilder kommer här, nu, snart. Bild på min klänning köpt i Örebro, H&M och en annan klänning köpt i Norrköping, New Yorker!

              

Där är dom, mina pärlor. Nu måste bara vädret bli stabilt, så man kan ha dom på sig utan att känna sig fånig. Jag vill ju inte vara för vårkläder när det blåser snorkallt. Men ja, så: Vårväder tack!
Men i alla fall efter vår runda på stan så gick vi hem, gjorde oss i ordning. Så hade Samuel ått för sig att vi skulle ut och äta på Efesos (efasos?), jag vet inte hur det stavas. Men det var väldigt gott och musigt! Tack Samuel! ♥ :)
Så när vi satt på resturangen såg vi massa fräsiga bilar (som vår lärare skulle ha sagt), och så visae det sig senare att det var bilträff så då ville Samuel dit så vi åkte och kikade! Massor av bilar och överförfriskade människor, jag såg endel fula bilar (läses massor) och några fina bilar. Och jag lärde mig till och med vad Samuels kompis hade för bil, om jag har rätt så var det en Mustang GT. Kanske? Eller? Jag blir så förvirrad. Den var röd om det säger något. Efter träffen och grejer så åkte vi hem och kollade på The eye. Den var läskig och Samuel var trött så jag satt nästan och kollade helt själv. haha :P
Men ja, helgen var väldigt bra och lyckad! I helgen blir det hem till Samul igen för det var nå innebandy som gällde!

Nu kallar ombyte och nåt att dricka!

http://vidunderligt.bilddagboken.se
Ciao.

Kommentarer
Postat av: Linda

Fiiiina klänningar du har nu ju!:) såg den röda på hm idag, provade den men den passade icke, tyvärr...men hittade ju två kjolar + en linne iaf! Det är det bästa att ha presentkort, man kan bara gå omrking oh plocka!:) Blev hårspännen också, och jag har över 100kr kvar! pusss!

2008-04-08 @ 22:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback