Tosca(kaka?)

Bild 1: Sarah och Martina gör sig redo för operan!
Bild 2: Emil sitter nog och tycker att vi är allmänt irriterande och hoppas att vi ska vara klara snart!
Bild 3: Jag och Emil väntar på att sölisarna Martina och Sarah ska bli klara!

Bild 4: Sarah on the tåg.
Bild 5: Jag on the tåg. (Ser mongo ut. illa illa)
Bild 6: Martina ger mig lite kärlek. ^^ ♥
Bild 7:
Okej gått folk, sådär blir man efter opera och endel (snarare massa) irrande i Sveriges huvudstad.
Bild 8: Och sist och definitivt inte minst. Den Kungliga Operan.


Igår:

Igår var det då opera för hela slanten. Nästan. Dagen började med skola. Woho, men slutade tjugo över ett för att jag var tvungen att göra mig iordning. Man kan ju inte se ut som en slusk, när man ska till Kungliga Operan! Haha! :)
Jag och Sarah gick hem till mig, sen vid typ två kanske kom Emil sedan lite efter det kom Martina! Ingen var klar utom Emil. Han tyckte vi var alldeles för seriösa när vi skulle göra oss iordning. Men man kan aldrig var för seriös när det gäller smink ^^ Våran buss gick vid tre så när vi gick upp till den kände man hur nästan alla kollade på en, vi var ju så överklädd för att vara en vardag. Plus att vi var ju jävligt heta. Haha ;P Bussen gick sen mot köpings järnvägsstation där vårat tåg skulle anlända till klockan halv fyra. Vi kommer till station lite tidigt så vi köper alla oss en glass, eller ja Emil köpte två. Två tjejer på tågstationen hade inte heller lärt sig hur man kollade diskret på folk, så dom bokstavligen råstirra på oss. Ursäkta för att vi kan klä oss och inte ni. Luffare!
På tåget var det fullt och vi fick stå upp. Väldigt kul måste jag säga! Buhu. Men medans vi står där kommer någon kille fram och snackar med oss. Det var liksom inte bara Hej utan en jävla massa babblande. Och vi svarade artiga som vi(jag? :P) var när han prata med oss. Haha. Tack Martina, Emil och Sarah för den underbara hjälpen. Möh! ^^
Väl framme i Västerås gick vi till McDonalds och åt. BigMac & co. Underbart gott måste jag säga. Var ett tag sen man åt McDonalds, ja senast var när jag och Martina var och bowla för att vara exakt  ^^
Riccardo (våran italiano lärare) skulle komma hämta oss vis tågstation så han ringde när han var där så vi gick dit, så bar det iväg mot Stockholm (Sveriges Huvudstad för er som inte visste). Vi åkte i Riccardos hyrbil.
Väl inne i stockholm skulle vi leta efter operan då. Men vi behövde inte leta så länge. Vi lyckade i alla fall ta oss dit och hitta parkering hyfsat fort. Plus att vi såg Carolina Gynnings bakhuvud! Eller ja, Sarah såg hennes ansikte och jag och Martina hennes bakhuvud. Hon satt i en teaxi brevid våran bil i rondellen eller vad det var framför Kungliga operan. Coolt ^^
Jag tror att galenskap och pinsamheter ligget i det Itaienska blodet. Typ i deras gener. Gör det? Någon genetiker som vet? Eller det kanske inte har forskats i det... ?
Operan var faktiskt inte så illa som jag trodde. Den hette Tosca(kaka;D), och handlade om en jävla massa. Den började halv åtta och det var tre akter. Allting höll på i typ 2,5h (med pauser).
- Nu är det sexakten, är du med på noterna?
Oj, vad vi kan vara grymt roliga ibland :P
Så, nu kommer det intressanta. Resan hem!
Vi började att leta efter vägen ut ur Stockholm klockan tio i elva, och vi fann vägen vi skulle åka på klockan tjugo över tolv. Dvs vi letade efter E18 i en och en halv timme! Det var hum... drygt? Något som ironiskt dock var att vi lyckades irra oss till en filminspelning och dom gjorde en reklamfilm för Eniro.
"Vi skickar en karta till din mobiiiiiil"
Puh, det är något vi hade behövt vid det laget. Men vi hittade en mack som vi också letade efter så vi kunde köpa godis,dricka och mackor. Man blir ju ganska hungrig av att sitta. Men tillslut kom vi hem, klockan två klev jag in innanför dörren. Så det blev en lååååååång bilfärd hem. Men lika kul hade vi för det. Eller hur? ;)
Så, nu har jag lyckas sammanfatta gårdagen med en jävla massa ord, puh.

Idag:
Idag ar jag och mamma inne i Köping. Så vi går in på bissen för att kolla efter skor, men såklart hade dom inga så vi går ut och där möter jag Fia. Vi står och snackar ett tag och samtidigt bakom oss fyller en kille sitt cykeldäck med luft med en såndär maskin. Jag står typ och tänker när ska han sluta för han höll på ett bra tag sen precis nbär jag vänder mig om så flyger det där innedäcker ut ur själv ytterdelen av däcket och den var stor som en ballong, och jag börjar asgarva! Jag kunde verkligen inte hålla mig, det var så otroligt kul, och hans min var nog roligast av allt. Han blev nog jävligt chockad.
Shit alltså kan inte sluta skratta, ni borde ha vart där!!
Träffa Jimmy i Köping också, det var kul eftersom det var ett tag sen. Fick dock höra vissa saker man kanske inte vill veta, men men. Jag måste väl klara av sånt också, I guess.

Ne, nu ska jag väl göra något annat. Får se om Martina ringer! :)


 

Kniven du stack in har just vridits om.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Luffare, mm undra vem som igentligen är det.. det ända som jag ville var att säga hej, men eftersom ni "bönder" inte vet hur man gör då så kan det ju lätt bli miss förstånd!.. tänk på vad du skriver i fortsättningen..

2007-04-19 @ 17:45:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback