Al Gore & Miljömässa



Idag då. Vart i skolan typ ända fram till klockan sex. Dock var det inte skola skola utan vara i skolan för att det var miljömässa. Våran klass stod för att sälja fika till alla som ville köpa :) Man blir ju både hungrig och uttråkad på att höra på konstiga föredrag och sånt ( I alla fall vi eftersom vi inte är så intresserade). Vi var även parkeringsvakter, det menar att  stå och peka/säga vart bilarna skulle parkera och stå och frysa ute i kylan. Då fick vi även ha på oss sånna där heta västar som Fia har på sig i en av bilderna ( eller ja, det var meningen att vi skulle det men alla hade det inte ^^). Jag trodde attt det skulle bli mycket tråkigare men oj vad fel jag hade. Vi har ganska kul ibland, våran klass.
Sen kom den stunden då Emil skulle koka kaffe så han hämtar vattnet och börjar hälla i det men så inser han att han har glömt pulvergrejen så ALLT vatten börjar rinna igenom kaffekokaren, kokhet!
Så var tvungen att ta ett foto på det. Grattis Emil. Jag skulle inte anställa dig på mitt Café ;D

Tidigare under dagen så hade vi en lektion, filosofi. Vi lyssnade på ett radioprogram; Filosofiska rummet tror jag det hette (?). men i alla fall. Det var ju så intressant så Jocke var helt tagen. Nästan. Han lyckades i alla fall hålla sig vaken, men han blundade mest under hela grejen. Även foto på det. :)

Vi skulle även kolla på en bio idag. Al Gore's film. Alltså den hade en viktig handling, men den va så seg (!) så ungefär hälften av klassen + halva skolan sov säkert igenom den. Jag har aldrig somnat på något någongång i skolan men den här gången gjorde jag det. Fy på mig ;P
Men dom har väldigt sköna stolar inne på Thor Modén. Att rekomendera faktiskt. Att sova i alltså ;)

Okej, en bra låt just nu:
Sister Nancy - Bam Bam

Nej, nu ska jag hoppa in i duschen och vänta på att Maria och Björn ringer.
(Käre gode party gud, säg att det händer något roligt ikväll och imorn. Jag vill inte sitta hemma en hel helg.)

"Jag ska bygga mej en båt och segla tills det blir vår
Jag ska försöka att förtränga dofterna av ditt hår
Jag ska skrika så det hörs igenom all grå betong
För här kommer alla känslorna på en och samma gång"


// Iidalainen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback