Home sweet home


Bild 1:
Carro och Mia på bussen mot Skavsta flygplats.

Bild 2: Hetaste gänget ;P Det Martina gör med mitt hår, fann hon väldigt lustigt ^^

Bild 3: Jokke, Jimmy och Emil på flygplatsem :)

Bild 4: Martina Carlén, även kallad sexbomb! ;)

Bild 5: Fia på flygplanet mot Polen!
Bild 6: Jag har just gjort (eller ja, en tant gjorde åt mig) fransk mankyr, Me löv! :D

Okej, kom hem igår från Polen. Steg innanför dörren runt kvart i tolv tror jag eller så kan det också ha varit halv tolv. :P Men i alla fall, hem kom jag. Snart ska man väl smnka sig och grejer, för att man ska se ut som folk!;P
Men om vi tar Polenresan från början!
Onsdag: Bussen gick klockan 18.00 från ulvesundsgymnasiet. Alla kom väl typ i tid så vi kom iväg ganska fort. var nervös som fan men lyckades sova en liten stund i alla fall. Flyget gick från skavsta flygplats. Inte den största flygplatsen men alldels lagom :P Vi lämna vårat bagage där man skulle (kommer inte på vad det heter) och fick våra boardingcards (stavas det så?). Sen när vi går igenom tullen så lägger jag allting i en såndär grön låda, även passet och det där boarding cardet. Jag lyckades komma igenom utan att det pep, yey. Men mott boardingvard föll av lådan så det hamna precis bakom det. Så tar dom där nissarna som jobbar där det, fick typ panik och gick till Fia som fick följa med tillbaka, så skäller som typ ut mig för att jag tappa bort och grejer, även om det var dom som tog det! Dööööh! Så det var bara tack och ta emot. oh, nådigt irriterande! :P Men som kom flygplanet iaf och vi åkte iväg, flygt gick bara bra. tog typ strax över en timme bara. Sen landar vi i Katowice, jag tror det hette så. Sedan åkte vi buss igen och vi kom fram till att polacker kör som idioter. Trodde jag skulle dö. ^^ Det var verkligen allt eller inget! Haha :) Sen när vi väl kommer till hotellet så var ju planen att sova men så var man ju inne i fyrahundrafemte andning, så somna vid halv fem på morgonen. Väldigt roligt när man skulle upp klockan sex. Ha! :P Sedan började några av killarna drick där också, så det var en massa härj. Först hör man lärarna ett par gånger sen hör man personalen:
- Please go to your rooms... NOW!
Jävligt glad att jag låg i min säng just då. Haha. Roligast var då att man hörde Jokke springa i sina flipflops, ni vet det där ljudet. Flip-flop-flip-flop... jäätte jäääätte fort. ;P 
Torsdag: Sedan när man vaknade var jag ganska pigg endå, hann väl aldrig hamna i någon diekt djupsömn så. Men klockan halv sju var det frukost, sedan skulle vi till Auschwitz. Det var nog en av de jobbigaste dagarna i mitt liv. Känslan som man fick efter att ha gått under "Arbeit Macht Frei" skylten går nog inte förklara med ord. En extrem tomhet, eller nått. Jag vet inte. Jobbigt var det i alla fall.
Men för att komma över till något roligare så kan vi hoppa till kvällen. Vi åkte in till stan. Krakow. Alla följde inte med, utan det var Jag, Fia, Sarah, Martina, Isa, Emil, Jimmy, Jokke, Johan, Walle, Tommy, Wahab, Jonas och Stoffe och självklart våran allas favorit MIA ;) Resten stannade på hotellet. Men vi tog taxi in till stan då, och vi blev nog lurade för dom åkte runt, runt och runt. Men det kostade bara 30 slotty, och det blir runt 80 kronor, sen dela det på fyra då blr det ju inte alls mycket :)
Så vi började leta efter en krog, vi gick in i ett par men dom var helt värdelösa men sen hittar vi en och de flesta börjar köpa drinkar. Sen går vi därifrån för Jonas och Stoffe hittade något som var mer clubaktigt med dansgolv och grejer. Men där var det jäääätte kul! :D Vi dansade och hade oss, shake shakee :) Synd att vi bara fick en kväll på oss att göra vad vi ville, men men :) Sedan åkte vi hem, lyckades somna tillslut.
Fredag: Vi skulle upp ganska tidigt att packa och äta frukost, dock inte lika tidigt som i torsdags så det var iaf skönt. Men sen efter frukost och allt åkte vi in till Krakow igen och gick i de judiska kvarteren, in på en synagoga och kollade på något slott. Sedan blev det typ "fritid". Så Jag, Fia och Sarah valde att utnyttja våran tid till att få våra naglar fixade. Jag valde att göra fransk manikyr, det kostade 50 slotty det är cirkus 150 kronor. Väldigt billigt alltså och helt klart värt det ;) Sen när vi gjort det vi skulle gick vi till restaurangen som vi ska äta på, den hette typ Bohemia. Fick nå konstigt kött med extremt jätteflottiga strips. Mindre gott men gick att äta efter att man pressat servetten mot dem lite. Haha ^^ Sen direkt efter så skulle vi åka till flygplatsen för att åka hem.  Satt på bussen och somna i typ 20 minuter, sen vaknade jag och kunde inte somna om. Buhu, men som tur var kunde jag tjyva Fias mp3, yey ;D
Flygplts vistelsen flöt på och vi hamna på flyget påväg hem. Lyckades få lite lock för öronen, men de var inget seriöst lock utan bara ett litet ytte pytte. Ni vet, typ att man hör allting som om man hade muggar för öronen. :P
Sen på bussen påvägen hem somnade jag, drömde typ att jag halka och vakna med ett ryck, alltså det var seriöst ett ryck. Var tvungen att kolla runt ifall någon såg det :P Väl hemma prata jag lite med Mamma och Pappa., visade massa kort och sånt också.  Sen var det sååå skönt att få ligga i sin egen säng, men saknade trots allt kudden från hotellet som var helt underbar! Prata endel i telefon med finaste också, saknat det när jag har varit borta :)

Så nu är jag hemma, har just vart hemma hos Maria. Hon fyllde ju 18 i torsdags. Yeah :D Vi fick massa god smörgåstårta och vanlig tårta. Mums! Hon tyckte om våra presenter också (jag & Fia köpte tillsammans) så det var ju bra.
Innan vi åkte dit så skulle vi gå upp, så börjar Fia dra i mina tår. Sen plötligt börjar hon skratta och säger att hon trodde det var hennes kamera. haha. Är det mina tår som är stora eller kameran som är liten? ;P
 
Nej, nu ska vi iväg till Fia snart.



 

Du har ögon som berusar i natt.


Kommentarer
Postat av: Susanna o Henric

Kul att Polenresan gick bra!
Vi har inte gjort nåt speciellt.
Får du besök nästa helg?????
KRAMAR FRÅN OSS

2007-04-21 @ 21:56:45
Postat av: Sofia

Haha.. det där med tårna skulle du ju inte skriva med :P

2007-04-22 @ 14:10:49
Postat av: syster yster

hej du, svara pa mitt mail och pa fragan: vadda besok???:)vad hhander? hur ar det? :) puss och alskar dig, nu ska jag ata glass:) pusssssar i massor!!

2007-04-25 @ 03:08:43
Postat av: Mia

Weeii :)

2007-04-30 @ 10:58:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback